جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 2:33 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
برگزاری مراسم نکوداشت دکتر ساعدسمیعی با حضور معاونان وزیر راه و رییس سازمان: برنامه انقلاب فرهنگی در معماری ناقص است/ قدردانی موذن از مشاور عالی آموزش سازمان نظام کاردانی
دوشنبه 9 آذر 1394
مراسم نکوداشت دکتر اصغر ساعدسمیعی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، از پیشکسوتان رشته معماری و مشاور عالی آموزش سازمان شامگاه روز یکشنبه هشتم آذرماه از طرف کانون مهندسان معماری ایران در تالار شهید آوینی دانشگاه تهران پردیس هنرهای زیبا برگزار شد.
در این مراسم حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، پیروز حناچی دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری و معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی، منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌‌ای وزارت راه و شهرسازی، مهدی موذن رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران و جمعی از دانشجویان و اساتید و پیشکسوتان رشته معماری ازجمله ایرج اعتصام و شاهین حیدری حضور داشتند.
به گزارش روابط عمومی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، در این مراسم معاونان وزیر راه و شهرسازی هدایایی را به منظور قدردانی از این استاد معماری به وی اهدا و از تلاش های این استاد معماری در حوزه معماری تشکر کردند.
همچنین مهدی موذن رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران نیز در این مراسم با اهدای لوح تقدیر به ساعد سمیعی از تلاش‌های وی تشکر و قدردانی کرد و گفت: طی ده سال گذشته سازمان نظام کاردانی ساختمان از اندیشه ها و نقطه نظرات ارزنده دکتر ساعد سمیعی به عنوان مشاور عالی آموزش بهره مند شده و از همین رو ما قدردان تلاش‌های بی‌وقفه وی هستیم.

برند هنرهای زیبا منقوش به نام ساعد سمعیی است

در این همایش پیروز حناچی نیز گفت: به سهم خود از طرف تمامی فارغ التحصیلان دانشگاه هنرهای زیبا زحمات دکتر اصغر ساعد سمعیی را ارج می نهم.
معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی افزود: در دوره حاضر و به ویژه پس از انقلاب، برند فنی هنرهای زیبا منقوش به نام ساعد سمعیی است و از نقشه‌هایی که دانشجویان ارائه می‌کنند، می‌توان فهمید که آن معلم و ناظر آن نقشه چه کسی است.
همچنین معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم بزرگداشت از تمبری که برای قدردانی از این معمار طراحی شده بود رونمایی کرد.

نقص برنامه انقلاب فرهنگی، معماری ما را تخریب کرده است

همچنین در حاشیه برگزاری این مراسم، ساعد سمیعی طی گفتگو با خبرنگار ما درباره مهمترین ضعف موجود در بخش معماری گفت: در حال حاضر برنامه انقلاب فرهنگی ناقص است و همین نقص معماری ما را تخریب و با بحران مواجه کرده است. وی با تاکید بر اینکه برنامه آموزش در بخش معماری اشتباه است و باید دوباره راجع به برنامه آموزش برنامه‌ریزی کنیم اظهار داشت: دانشگاه‌ها بازوی اجرایی طرح آموزش انقلاب فرهنگی هستند و در صورتی که این موضوع تحقق یابد حتما دانشگاه‌ها موفق خواهند بود. عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در عین حال با اشاره به نقش مهم وزارت راه و شهرسازی در بهبود وضعیت آموزش در معماری گفت: اگر وزارت راه و شهرسازی آزمون جامعی برگزار کند، دانشجویان ناچار می‌شوند کوشش بیشتری به خرج دهند. همچنین وزارتخانه راه و شهرسازی می‌تواند طرح‌های ملی را به مسابقه بگذارد تا شاهد آثار بهتری در حوزه معماری باشیم. ساعد سمیعی ضمن قدردانی از زحمات دست‌اندرکاران این بزرگداشت خاطر نشان کرد: چنین مراسمی از نظر تبادل اطلاعات بسیار دارای اهمیت است و در راستای مبادله مطالب علمی می‌تواند بسیار مفید و موثر باشد. ضمن اینکه دست اندرکاران برگزاری این مراسم در جهت قدردانی از بنده، بیشتر امیدوارم می کنند که خدمتگزار جوانان و کشور باشم.
همچنین رییس دانشکده معماری دانشگاه تهران با ارزیابی مثبت از برگزاری مراسم نکوداشت ساعد سمیعی به خبرنگار ما گفت: ما پشتیبان چنین مراسمی هستیم و احساس می کنیم که دانشجویان بایستی با این قبیل مراسمات آشنا شوند.
شاهین حیدری تصریح کرد: به نظر من تذکری است برای همه ما آنچه که در این مراسم و مراسم های مشابه جریان پیدا می کند.

منبع خبر: روابط عمومی سازمان نظام کاردانی تهران



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت