پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت: 9:27 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
ترمز دستی رشد اجاره بها کشیده شد
يكشنبه 7 تير 1394
افزایش نرخ اجاره بها در تهران پس از 9 سال صعود ممتد و رقم متوسط 24 درصد، سرانجام با توجه به رکود حاکم بر بخش مسکن در سال 93 به کمترین میزان خود یعنی 12 درصد رسید که این وضعیت در سال 94 هم ادامه دارد.
طبیعتا قیمت مسکن و اجاره بها نباید از تورم سالیانه پیشی بگیرد، اما در سال‌های گذشته در بسیاری موارد شاهد سبقت گرفتن این دو متغیر بخش مسکن از تورم بودیم.
وزارت مسکن در یک طرح دستوری در سال 90 حداکثر نرخ افزایش اجاره را 7 تا 9 درصد اعلام و به بنگاه های معاملات ملکی ابلاغ کرد که بالاتر از این رقم، قرارداد امضا نکنند. برای سال 91 هم افزایش 15 درصدی در نظر گرفته شد اما عملا در این دو سال حدود 100 درصد به نرخ اجاره مسکن اضافه شد تا این طرح هیچ تاثیری در بازار نداشته باشد. اما پارسال این مسیر با افت شتاب اجاره‌بها، تغییر کرد.
با این حال سید مهدی هاشمی رییس کمیسیون عمران مجلس می‌گوید: اگر چه ممکن است سوداگران زمین و آپارتمان ملاک جوسازی‌هایشان را نرخ تورم غیر رسمی یا همان نرخ تورم پنهان در قالب سود تسهیلات بانکها و موسسات خصوصی و بعضا دولتی قرار دهند ولی وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت با همراهی اتحادیه مشاوران املاک باید نظارت کنند تا افزایش قیمت همان تورم 15.7 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی باشد.
منبع خبر: خبرگزاری ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت