جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 10:23 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
همایش برندهای صنعت ساختمان
چهارشنبه 20 خرداد 1394
به گزارش روابط عمومی، روز دوشنبه، 18 خرداد، رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در همایش برندهای برتر صنعت ساختمان که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شده بود، به ایراد سخنرانی پرداخت.
براساس این گزارش، مهدی موذن، رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، با اشاره به اینکه آیا باید برند باشیم یا خیر، اظهار داشت: برند بودن فقط نصب یک تابلو برای یک شرکت، موسسه و یا سازمان نیست، بلکه نام یا نشانه هر شرکت که به منزله یک برند است، باید تاثیرگذاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه امروزه کشور ما برند تأثیرگذار در صنعت ساختمان کمتر به خود دیده، افزود: اگر می خواهیم در حوزه ساخت و ساز برند موفق باشیم، باید تمهیداتی به عمل آوریم و با خود، همکاران و مخاطبانمان و در نهایت با همه‌ی افراد جامعه صادق باشیم.
موذن تاکید کرد: برندسازی خود به خود اتفاق نمی افتد، باید برای این امر شفافیت و صداقت را مبنا قرار داد که در سایه این دو اصل، اعتماد نیز به‌وجود می‌آید.
وی با اشاره به تاریخچه سازمان نظام کاردانی ساختمان، از تاسیس این NGO در سال 1380 و بی‌توجهی وزارت مسکن وقت و بی‌مهری های برخی مدیران و مسوولان ذیربط انتقاد و تصریح کرد: اکنون پس از 13 سال این سازمان با داشتن هزاران نفر نیروی انسانی تاثیرگذار در صنعت ساخت و ساز، به توسعه کمی و کیفی رسیده‌است و این روند براساس شفافیت، صداقت، اعتماد و تلاش اتفاق افتاده است.
موذن در ادامه گفت: مهندس، کاردان، معمار تجربی، استاد کار و صنعتگر، حلقه های زنجیره ساختمان سازی کشور هستند، اما متاسفانه با سوء مدیریت برخی مسوولان و دیدگاه غلطی که در آن « ساخت و ساز فقط به مهندس ختم می‌شود و بس»، موجب شدند کاردان‌ها به سوی کارشناسی رفته و تنها راه نجات را در مدرک‌گرایی ببینند، با این مسیر انحرافی که برخی مدیران در پیش گرفتند، نه تنها صنعت ساخت و ساز را دچار وضعیت نابسامان کرده‌است، بلکه کاردان شایسته و مجرب را تبدیل به مهندسی کرد که امروز مهندس ترکان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان اذعان دارد؛ می‌خواهیم با 33 هزار مهندس ثبت نام شده در سازمان چه کنیم در حالی که با نیمی از این جمعیت حوزه مهندسی ساختمان کشور اداره می‌شود.
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان با اشاره به اینکه این نوع مهندس شدن آفت است، افزود: به وزارت راه و شهرسازی، شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان اعلام می‌کنم به چالش‌ها و مشکلاتی که صنعت ساختمان را دچار کرده‌است، فکر کنند و به فکر راهکاری برای غلبه بر چالش ها باشند.
وی افزود: شهروندان ما مهمترین بخش سرمایه‌ی خود را در ازای خرید مسکن می‌پردازند، بدون آنکه هیچ تضمینی برای ایمنی و سلامت مسکن خود داشته‌باشند، این مشکل را چه کسی باید حل کند؟ این در حالی است که دنیا در حوزه ساختمان سازی در حال توسعه و پیشرفت است.
موذن تاکید کرد: با توجه به نیاز سالانه کشور به 5/1 میلیون واحد مسکونی، لازم است تلاش کنیم تا ظرف ده سال، در عرضه و تقاضای مسکن در کشور، به تعادل برسیم. همچنین تشکل‌هایی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند، باید همبستگی داشته به فکر منافع و حقوق شهروندان باشند.
وی به حوزه تأثیرگذاری تشکل‌ها اشاره و اظهار داشت: تشکل ها باید معتبرترین برند بوده و نقش آنها در ساخت و ساز در نظر گرفته شود.
رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان در پایان با بیان اینکه ساخت و ساز باید توسط افراد با صلاحیت انجام شود، تاکید کرد: بیایید با یاری یکدیگر ساختمان هایی بسازیم که سقف هایی امن برای هموطنانمان داشته باشد.
منبع خبر: روابط عمومی سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت