جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 12:35 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
یازدهمین نمایشگاه عمران و ساختمان کیش و کنفرانس صنعتی‌سازی ساختمان برگزار شد
شنبه 9 خرداد 1394
به گزارش روابط عمومی، سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، برای سومین سال متوالی، به مدت 4 روز میزبان برخی مسوولان و مدیران وزارت راه و شهرسازی، اتاق تعاون، برخی کارشناسان مرتبط و همچنین اعضای خود در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی عمران و ساختمان و کنفرانس صنعتی‌سازی ساختمان در جزیره کیش بود.
براساس این گزارش، مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه عمران وساختمان روز سه‌شنبه 5/3/94 با قرائت پیام دکتر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، سخنرانی ایرج نديمي ریيس فراكسيون تعاون مجلس شوراي اسلامي، حمید کلانتری معاون امورتعاون وزارت تعاون٫ کار ورفاه اجتماعی، منوچهر شیبانی مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی وتشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه وشهرسازی، مهدی موذن ریيس سازمان نظام كارداني ساختمان كشور و بهمن عبداللهی رییس اتاق تعاون درمرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی کیش برگزار شد.
در این مراسم، منوچهر شیبانی مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی وتشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه وشهرسازی با تشکر از سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری این نمایشگاه گفت: توسعه مهندسی ساختمان از ارکان مهم درصنعت ساختمان است .
وی با تاکید بر ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی و رسیدن به ایده‌آل‌های مطلوب دراین صنعت، افزود: با توجه به شایستگی وتوانمندی مهندسان ایرانی باید دربحث ضوابط اجرایی ونیروی انسانی متبحر به جایگاهی برسیم که درتمام دنیا از مهندسان ودست اندرکاران صنعت ساختمان کشورمان به عنوان برترین ها یاد شود.
مهدی موذن ریيس سازمان نظام كارداني ساختمان كشور در این مراسم با اشاره به رشد روز افزون ساخت و ساز درکشور گفت: چنانچه میزان ساخت وساز را درکشور سالیانه یک میلیون واحد بدانیم، باید روزانه حدود سه هزار واحد ساختمانی احداث می شود.
اینکه آیا قرار است این ساختمان‌ها در چند سال آینده به بافت فرسوده کشور افزوده شود یا خیر، مساله بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسوولان کشور قرارگیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از خانواده‌ها درحال حاضر مسکن ندارند و بین 6 تا 7 میلیون جوان نیز درسن ازدواج و نیازمند مسکن هستند گفت : تا 10 سال آینده اگر سالانه 1 ونیم میلیون مسکن ساخته شود به نقطه توازن می رسیم.
وی بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا درساخت وساز را بهترین راه حل درزمینه ساخت سازه‌های مهندسی عنوان کرد وگفت : برگزاری این نمایشگاه ها بستری برای فراهم شدن این امکان است.
براساس این گزارش، همزمان با برگزاری نمایشگاه مزبور، با اهتمام سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، کنفرانس صنعتی‌سازی ساختمان در مرکز همایش‌های بین‌المللی برگزار شد.
در این کنفرانس دکتر منوچهر شیبانی مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی وتشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه وشهرسازی به عنوان اولین سخنران در خصوص صنعتی‌سازی چنین گفت: کاربرد واژه سنتی‌ در مقابل واژه صنعتی خیلی درست نیست، چراکه ساخت و سازهای سنتی در کشور انجام می‌شود که بسیار ارزشمند است.
صنعتی‌سازی باید به این مفهوم در نظر گرفته‌شود که ساختمان به معنای تولید کارخانه‌ای در مقابل ساخت و ساز در محل یا ساخت و ساز دستی است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نظام اداری ساخت و ساز نواقصی دارد، ادامه داد: توجه به اقلیم کشور و استفاده از مصالح مناسب برای ساخت و ساز، اصلاح نظام اداری و اجرای مقررات بیست و دو گانه ساختمان‌سازی می‌تواند به ارتقای کیفیت و ماندگاری بالای ساخت و سازها کمک کند.
مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی وتشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه استفاده از فناوری های نوین می‌تواند روند ساخت و سازها را از سنتی به صنعتی تغییر دهد، افزود: سرمایه‌گذاری، ایجاد تسهیلات صنعتی‌سازی، مکان یابی مناسب برای کارخانه‌ها، حضور پررنگ مهندسان، کاردان‌ها و دست‌اندرکاران صنعتی‌سازی که با فناوری‌های روز دنیا آشنا هستند، می‌تواند ما را به صنعتی‌سازی سوق دهد.
در ادامه مهدی موذن رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان اظهار داشت: چندین سال است که بحث صنعتی‌سازی ساختمان در کشور مطرح شده اما بیشتر جنبه شعاری داشته و هیچ‌گاه از جانب مسوولان امر با جدیت پی‌گیری نشده‌است.
وی صنعتی سازی ساختمان را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: صنعتی‌سازی نباید به مسکن مهر محدود شود، بلکه باید در این زمینه فرهنگ‌سازی انجام شده، با برگزاری این نوع همایش‌ها و کنفرانس‌ها اهمیت صنعتی‌سازی را تشریح کرد و با انواع روش‌های صنعتی‌سازی آشنا شد.
موذن معتقد است وزارت راه و شهرسازی باید افرادی را که می‌خواهند صنعتی‌سازی انجام دهند مورد حمایت قرار دهد. در ساخت و ساز باید روش‌ها و فناوری‌های نوین مورد استفاده قرار بگیرد و اگر در کشور بخواهیم یک و نیم میلیون واحد مسکونی بسازیم، جز با روش انبوه‌سازی و صنعتی‌سازی امکان‌پذیر نیست.
منبع خبر: روابط عمومی سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت