جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 3:04 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی (13 اکتبر- 20 مهر)
یکشنبه 20 مهر 1393
مهدی موذن، ریاست سازمان، هدفِ روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی را بالا بردن سطح آگاهی مردم و ترویج فرهنگ جهانی کاهش بلایای طبیعی، از جمله پیشگیری، کاهش خطرات و حفظ آمادگی در مقابل حوادث دانست و اظهار داشت: گرچه مفهوم بلایای طبیعی به طور معمول زلزله، ‌سیل، زمین لغزش، ‌آتشفشان و برخی دیگر ازاین گونه پدیده ها را در اذهان تداعی می‌کند اما امروزه به علت مداخله بی رویه انسان در محیط زیست، ابعاد این قبیل بلایا گسترده‌تر شده و از چارچوب مفاهیم رایج آن فراتر رفته است.
وی با بیان این موضوع که امروزه برخی بلایای طبیعی به‌طور غیرمستقیم، ناشی از عملکردهای انسانی هستند، افزود: امروزه از یک سو با حوادث قهری مانند طوفان، گردباد، سونامی، تگرگ، ریزش بهمن و رعد و برق روبروییم و از سوی دیگر افزایش آلودگی هوا، تغییرات شدید آب‌و‌هوایی و گرم شدن زمین، سیل ناشی از تخریب جنگل‌ها به‌دست انسان، افزایش شدید بیابان زایی، ازدیاد گازهای رودخانه‌ای، گسیختگی لایه ازن در مناطق مختلف جهان و وقوع خشکسالی‌های پیش‌بینی نشده موجب مشکلات عدیده‌ای برای جوامع بشری شده‌است.
ریاست سازمان معتقد است دانشمندان و محققان چنانچه برای این چالش‌ها فکری نکرده و راه‌حلی ارایه نکنند، آثار زیانباری به مراتب بدتر از سونامی و زمین‌لرزه دامنگیر بشر خواهدشد.
وی زمین‌لرزه را به عنوان یکی از مخرب‌ترین بلایای طبیعی، عامل تلفات بشری و خسارات اقتصادی قابل توجه در کشورها دانست و افزود: همان‌طور که می‌دانید کشور عزیزمان، ایران، بر روی کمربند زلزله خیز قرار گرفته و به لحاظ حوادث غیرمترقبه جزو 10 کشور بلاخیز جهان است. بنابراین با توجه به این حقیقت که پیش‌بینی دقیق زمان وقوع زمین‌لرزه امکان‌پذیر نیست، دانش و آمادگی افراد درباره‌ی زلزله و چگونگی رویارویی با آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
به اعتقاد ریاست سازمان، یکی از ابزارهای مهم آمادگی، آموزش بوده و فعالیت های امدادرسانی مستلزم شناخت و آگاهی لازم می‌باشد. به‌ویژه آموزش كودكان که به‌عنوان آسیب پذیرترین قشر به‌هنگام رخداد بلایای طبیعی به‌شمار می‌آیند. در كنار آن مقاوم سازی مدارس و ساختمان های آموزشی نیز لازم است.
منبع خبر: روابط عمومی سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت