چهارشنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت: 4:18 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
تاکید ترکان بر فاصله از ساخت خواب شهرها
چهارشنبه 2 مهر 1393
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با تاکید بر اینکه باید از ساخت خواب شهرها فاصله گرفت و زندگی، اقتصاد و سکونت را در شهرها جاری دید، گفت: در کشورهای پیشرفته محل زندگی شغل را تعیین نمی‌کند اما در ایران همواره بر آن بوده‌ایم که برای ساکنین یک شهر شغل پیدا کنیم و شغل را به مسکن ارتباط دهیم.
اکبر ترکان در جلسه جلسه گروه تخصصی شهرسازی ضمن تاکید بر همت شورای مرکزی بر اصلاح امور مربوط به مهندسان شهرساز، گفت: یکی از مواردی که همواره مورد دغدغه دولت و دولتمردان بوده است، موضوع بافت فرسوده است که در جلسه اخیری که با دکتر روحانی، ریاست محترم جمهور داشتیم به آن اشاره شد.
وی افزود: همچنین با توجه به حوزه عملکرد مهندسان شهرساز، مدیریت کلان کشور در رسیدگی و اصلاح بافت فرسوده باید وظیفه شهرسازان را به خوبی درک کند و آگاهی بخشی در این خصوص صورت گیرد و در زمانی که در بافت فرسوده تنها به بازسازی خانه‌های فرسوده بسنده کرده ایم و کلیات بافت فرسوده را از یاد برده ایم، دولت اصلاح بافت های فرسوده را به حوزه شهرسازی بسپارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به اینکه بزرگترین مسئله ما این است که در کشور شغل از مسکن تبعیت می‌کند اذعان داشت: در کشورهای پیشرفته این محل زندگی نیست که شغل را تعیین می‌کند اما در ایران همواره بر آن بوده‌ایم که برای ساکنین یک شهر شغل پیدا کنیم و شغل را به مسکن ارتباط دهیم.
وی افزود: در شهرسازی، باید اقتصاد شهر را دید و از فلسفه وجودی شهر کار را شروع کرد. اگر فلسفه وجودی شهر تغییر کرد نمی‌توان به دلیل وجود سکونت، شغل هم ایجاد کنیم. به عبارت دیگر باید از ساخت خواب شهرها فاصله گرفت و زندگی، اقتصاد و سکونت را در شهرها جاری دید. ترکان تاکید کرد: برای به دست آوردن جایگاه حرفه‌ای شهرسازان، باید آگاهی بخشی در این خصوص صورت گرفته و قابلیت‌های آن را به نظام مهندسی و سایر ارگان‌های ذی ربط معرفی نمود.
رئیس سازمان مهندسی افزود: زمانی که از مسکنی صحبت می‌کنیم باید بدانیم که از ریشه سکینه آمده و به معنای آرامش است اما آنچه امروز رخ می‌دهد حقوق شهروندانی است که در کمیسیون‌های ماده 5 و 100 شهرداری‌ها خرید و فروش می‌شود و این مسئله نگران کننده است.
منبع خبر: خبرگزاری مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت