پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت: 10:53 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
وام 80 میلیونی مسکن را گران می کند
دوشنبه 24 شهريور 1393
رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه افزایش تسهیلات مسکن موجب افزایش تقاضا می شود و در این مقطع زمانی این اقدام به صلاح نیست، گفت: وام 80 میلیون تومانی مسکن، افزایش قیمت را به دنبال خواهد داشت.
در مورد افزایش وام مسکن به 80 میلیون تومان اظهار داشت: رابطه عرضه و تقاضا در بازار مسکن مشخص است و اگر عرضه بیش از تقاضا باشد، قیمت خانه کاهش می یابد و چنانچه تقاضا بیش از میزان عرضه باشد، قیمت مسکن افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه اعطای وام 80 میلیون تومانی مسکن موجب افزایش تقاضا می شود، عنوان کرد: اما از آنجا که در مقابل افزایش عرضه اتفاق نیفتاده و مدتی است که بازار مسکن در رکود قرار دارد، بنابراین کاهش عرضه و افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت مسکن خواهد شد.
هاشمی خاطرنشان کرد: افزایش وام مسکن فی نفسه اقدام بدی نیست البته به شرط آنکه عرضه نیز وجود داشته باشد و در حال حاضر که ساخت و ساز در رکود قرار دارد، نباید تقاضا را تحریک کنیم بلکه باید میزان عرضه مسکن را افزایش دهیم و در مرحله بعدی تقاضا را مورد تحریک قرار دهیم.
نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس با اشاره به اینکه رعایت ترتیب و تقدم و زمان بندی انجام امور نیز بسیار مهم است، گفت: دولت باید در ابتدا تمرکز را بر روی وام ساخت مسکن قرار دهد و نه وام خرید.
هاشمی اضافه کرد: اگر دولت وام ساخت مسکن را پرداخت کند، هم تزریق پول به جامعه و در نتیجه کاهش رکود اتفاق می افتد و هم افزایش تورم، حداقلی خواهد بود و در عین حال موجب افزایش عرضه نیز خواهد شد.
این نماینده مجلس اظهار داشت: اگر پس از اعطای وام ساخت و احداث مسکن در حد توان و ظرفیت مورد پیش بینی به هر دلیلی تقاضا ایجاد نشد، در آن زمان باید تقاضا تحریک شود که یکی از اقدامات در این راستا می تواند افزایش وام خرید مسکن باشد.
هاشمی با بیان اینکه سیاست های کلی بخش مسکن هنوز اعلام نشده است، گفت: اعلام نشدن سیاست های کلی بخش مسکن از سوی دولت و به ویژه وزارت راه و شهرسازی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها اشکالاتی را به وجود آورده است که این موضوع شامل تقدم و تاخر وام ساخت و وام خرید مسکن نیز می شود.
رییس کمیسیون عمران مجلس در پایان اظهار داشت: البته راه اندازی صندوق زمین و ساختمان تا حدودی به تولید و عرضه مسکن کمک خواهد کرد اما مشکل اینجاست پیش از شکل گیری تولید و عرضه، تقاضا بسیار زودتر شکل می گیرد که این موضوع موجب افزایش قیمت و تورم می شود.
منبع خبر: سایت صما



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت