جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 10:02 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
80 درصد از شناسنامه های فنی ملکی صوری است
سه شنبه 11 شهريور 1393
عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران گفت: به صورت رندومی بالای 80 درصد از شناسنامه های فنی ملکی ساختمان صادر شده در کشور صوری است و به جرات می توان گفت حتی در ساختمان هایی که شناسنامه برای آنها صادر شده، مصالح غیراستاندارد استفاده شده است.
علیرضا نمدمالیان با انتقاد از روند صدور شناسنامه های فنی ملکی غیر واقعی افزود: ادعای فوق در صورت تخریب ساختمان های شناسنامه دار قابل توجیه است و این ضعف ناشی از بی توجهی سازندگان به رعایت کیفیت در ساخت و سازها است.
وی با بیان اینکه نقصی در آیین نامه ها و قوانین وجود ندارد، اما متاسفانه قوانین اجرایی نمی شود تاکید کرد: اکثر سازندگان و انبوه سازان به فکر منافع خود هستند و از آنجایی که مصرف کننده نهایی نیستند و اجازه ساخت و ساز بدون کیفیت را هم دارند، اقدام به کاربرد مصالح بدون کیفیت و غیر استاندارد می کنند.
نمد مالیان با اشاره به چالش های موجود در بخش های مختلف صنعت ساختمان از جمله تولید مصالح ساختمانی تصریح کرد: سال هاست که موضوع استاندارد مطرح شده و تقریبا می توان گفت که هیچ گونه مصالح ساختمانی بدون استاندارد که مجوز کار داشته باشند را در موسسه استاندارد نداریم.
عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران تاکید کرد: آنچه مهم است ضرورت وجود ضابطین اجرایی است که دستگاه های متولی یعنی وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان باید با تعامل با همدیگر این ضابطین را جهت کنترل کیفیت مصالح و کالاهای استفاده شده روی کار بیاورند.
نمدمالیان ادامه داد: طبق تعریف سازمان استاندارد اگر کالای غیراستانداردی وارد بازار شود، قاچاق محسوب می شود و حال چگونه صدها کامیون حامل کالاهای قاچاق در سطح شهرها حرکت می کنند و هیچ ضابطه ای برای کنترل آنها وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه صرفا آگاه سازی مردم و تشویق سازندگان برای این منظور کافی نیست و نمی تواند راهگشا باشد اظهار داشت: باید فکر اساسی برای این منظور انجام شود که نظارت از سوی ضابطین اجرایی راهکار پیشنهادی ماست.
عضو هیئت مدیره انجمن بتن ایران در عین حال تصریح کرد: عدم جلوگیری از ادامه کار واحدهای تولیدی غیراستاندارد و بی کیفیت صرفا به بهانه جلوگیری از بیکاری نیروهای انسانی اقدام و سیاست صحیحی نیست و این فقط راه حل و مُسکن موقت است.
نمدمالیان همچنین خاطرنشان کرد: بارها فنی ملکی شناسنامه توسط مهندسی صادر می شود که خود صلاحیت امضا ندارد، اما اگر نظارت دقیقی بر روند اجرا صورت گیرد چنین مسائلی اتفاق نمی افتد.
وی با بیان اینکه در رشته پزشکی هیچ پزشکی به محض فارغ التحصیلی اجازه جراحی های حساس و دشوار را ندارد گفت: در صنعت ساختمان نیز باید به همین ترتیب باشد و صرفا به واسطه ایجاد اشتغال برای مهندسان جوان، نظارت بر ساخت و سازها را نباید به آنها واگذار کرد.
منبع خبر: سایت صما



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت