پنجشنبه 08 فروردین 1403 ساعت: 11:43 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
تهیه دستورالعمل جدید شناسایی بافت‌های فرسوده
سه شنبه 11 شهريور 1393
معاون وزیر راه و شهرسازی از تهیه دستورالعمل جدید شناسایی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: با افزایش تراکم در ارتفاع برای محله‌های تاریخی مخالفیم.c محمدسعید ایزدی در خصوص تغییراتی در شاخص‌های بافت فرسوده، اظهار داشت: معتقدیم که شاخص های موجود برای شناسایی محدوده ها کافی نیست بنابراین ضمن تجدید نظر در شاخص‌ها آن را تبدیل به دستورالعمل کردیم و به شورای عالی فرستادیم.
وی با بیان اینکه در شاخص های جدید به نوع بافت، ابعاد غیرکالبدی مانند اقتصاد، معیشت، خانوار، زیست محیطی و زمین توجه شده است، گفت: در دوره قبل به این موضوع توجه نشده بود اما در این دوره دفترچه جدیدی را تحت عنوان دستورالعمل شناسایی بافت‌های فرسوده تهیه کرده‌ایم که به شورایعالی شهرسازی و معماری فرستاده شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تراکم‌ها در بافت های تاریخی باید کنترل شود، بیان کرد: در بافت‌های تاریخی سعی داریم تا تراکم را کنترل کنیم اما به این معنا نیست که افزایش تراکم حذف می شود.
ایزدی افزود: در این مناطق سعی داریم تا ازطریق افزایش سطح اشغال، تراکم‌های تشویقی یا تغییرکاربری، کاهش تراکم در ارتفاع را جبران کنیم اما به این معنی نیست که تراکم ها دراین مناطق حذف می شوند.
وی با تاکید بر اینکه معتقدیم تراکم ارتفاع به دلیل لطمه‌ای که به آثار تاریخی وارد می‌کند باید کنترل و مدیریت شود، بیان کرد: اما اینکه برخی اعلام می کنند تراکم باید اضافه و یا حذف شود، نظر غیرکارشناسی است.
منبع خبر: خبرگزاری مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت