جمعه 06 اردیبهشت 1403 ساعت: 8:10 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
شرایط نظارت برای کاردانهای فنی مهیا شد
سه شنبه 4 تير 1392
ابلاغ دستورالعمل بهره گیری از توان کاردانهای فنی ساختمان جهت نظارت در تمامی استانهای کشور و در شهرهایی با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر البته در استان تهران ، کلیه شهرهای استان ، به استثناء شهر تهران ، انعقاد تفاهمنامه همکاری با اتحادیه مشاوران املاک تهران و تفاهمنامه همکاری با شرکت مپسا از جمله اقداماتی بود که سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران در راستای به کارگیری
اعضای خود انجام داد .
مهدی موذن، رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران درهمایش صنعتی سازی و تکنولوژی نوین ساختمان اعلام کرد : در کشوری که بیش از 80 درصد آن در معرض خطر زلزله است باید افراد دارای صلاحیت وارد عرصه ساخت و ساز شوند ، در غیر اینصورت مطمئن باشید که خطر همواره ساختمانهای کشور را تهدید می کند.
وی با انتقاد از جایگاه این سازمان در ساخت و ساز کشور اظهار داشت : با وجود اینکه این سازمان با ساختار قانونمدارانه ایجاد شده و همواره مورد حمایت دولت قرار دارد اما پس از گذشت 12 سال فعالیت ، این سازمان هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است.
موذن در خصوص جزئیات تفاهمنامه همکاری با اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت : به دلیل اینکه دفاتر املاک اطلاعات فنی کافی جهت معرفی ملک به مشتریان نداشتند و منبعی برای آگاهی از میزان استقامت و ایمنی ساختمان نبود ، موجب شد تا کاردانهای فنی و معماران تجربی وارد میدان شوند. این اقدام کمک قابل توجهی به خریداران مسکن جهت انتخاب مطلوبتر می کند.
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران افزود: این تفاهمنامه با دو هدف اصلی آموزش به مشاوران املاک و استفاده از توان فنی کاردانهای فنی و معماران تجربی دارای پروانه اشتغال در دفاتر املاک منعقد شده است که اکنون نمایندگان 2 ارگان مباحث کارشناسی را آغاز نموده و ماه آینده جزئیات امر مشخص و اعلام خواهد شد.
موذن در خصوص اینکه این اقدام چه میزان برای خریداران هزینه دارد، گفت: هزینه این خدمات اندک است به نحوی که نه تنها موجب افزایش قیمت مسکن نمی شود بلکه موجب کاهش هزینه های مضاعف گردیده، به گونه ای که خریدار با اطلاع از وضعیت فنی ملک می تواند از هزینه های آتی و غیرقابل پیش بینی پیشگیری نماید.
وی همچنین در خصوص همکاری این سازمان با شرکت مپسا اعلام کرد : طبق تفاهم صورت گرفته قرار است از کاردانهای فنی و معماران تجربی دارای صلاحیت در پروژه های ساختمان سازی که با روش صنعتی ساخته می شود بهره گرفته شود . همچنین قرار است با همکاری مدیریت و اساتید شرکت مپسا سمینارهای علمی جهت آشنایی بیشتر اعضای این سازمان با امر صنعتی سازی برگزار شود. نیاز ساخت و ساز کشور ؛ حضور کاردانهای فنی ساختمان
در ادامه این همایش غلامرضا هوایی، مدیر کل مقررات ملی ساختمان در خصوص به کارگیری کاردانهایی فنی ساختمان در ساخت و ساز کشور اعلام کرد : در این بحث به جای نگاه جزیره ای به مسائل، باید مولفه های لازم برای ساخت و ساز مشخص شود . آنچه مسلم است اینکه برای ساخت یک ساختمان باید مهندس، کاردان، معمار تجربی و کارگر فنی در کنار هم حضور داشته باشند. اگر هر ساختمان یکی از این سه حلقه را نداشته باشد به طور حتم با مشکل مواجه می شود و با حذف هر یک از این افراد به حوزه ساخت و ساز جفا کرده ایم.
وی در خصوص اهمیت حضور کاردانهای فنی ساختمان در ساخت و ساز کشور اعلام کرد: با توجه به اینکه در رشته مهندسی، درسهایی که زمینه های کارگاهی دارند اندک است و در مقابل در دوره کاردانی به دروس کارگاهی بسیار پرداخته شده است پس کاردانها جایگاه مهمی در این بخش دارند و نیاز است که این افراد در پروسه ساخت و ساز حضور داشته باشند.
هوایی با تأکید به اینکه باید از تجربه معماران تجربی به نحو احسن بهره گرفته شود، افزود:این افراد می توانند در بحث اجرای مقررات ملی ساختمان کمک شایانی کنند و باید برای کسب تجربه این افراد به آنها التماس کنیم.
هوایی همچنین به کاردانهای فنی ساختمان این مژده را داد که از این پس این افراد در تمامی استانهای کشور و در شهرهایی با جمعیت کمتر از 50 هزار نفر حق نظارت بر ساخت و ساز را دارند البته در استان تهران کاردانهای فنی میتوانند در کلیه شهرهای استان ، به استثناء شهر تهران نظارت کنند .
از سوی دیگر در جریان این همایش حمیدرضا خانپور ، مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای استان تهران گفت : مهدی موذن ، رییس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران یکی از نخبه های مهارتی و یکی از امیدان مهارتی کشور عزیزمان در بحث صنعت ساختمان می باشد که حرفهای بسیاری برای گفتن دارد.به نظر بنده در بحث نظام صلاحیت حرفه ای ایشان در این رشته و در این فن دکترای مهارتی دارند.
منبع خبر: سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت