جمعه 06 اردیبهشت 1403 ساعت: 1:02 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
فاصله نرخ ساخت مسکن در کشور و تهران چقدر است؟
دوشنبه 2 ارديبهشت 1392
سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعرفه جدید خدمات مهندسی را بر مبنای هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکونی اعلام کرد.
در حالی که پیش از این سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران هزینه ساخت هرمترمربع واحد مسکونی برای سال 92 در پایتخت را رقمی معادل 640 هزار تومان اعلام کرده بود، سازمان نظام مهندسی کشور، این رقم را برای کل ‌کشور مترمربعی 500 هزار تومان تعیین کرده است که به این ترتیب، ساخت‌وساز در تهران حداقل 28 درصد گران‌تر از سایر شهرها برآورد شده است.
این تعرفه، برای ساختمان‌های 3 تا 5 طبقه اعلام شده است. براین اساس، هزینه ساخت هرمترمربع واحد مسکونی در اکثر ساخت‌وسازهای پایتخت که در سه تا پنج طبقه احداث می‌شود، از سوی نظام مهندسی تهران مترمربعی 600 هزار تومان برای سال 92 اعلام شده است.
این در حالی است که در ساخت‌وسازهای کم ارتفاع – 1 و 2 طبقه، هزینه ساخت کشوری، مترمربعی 450 هزار تومان تعیین شده که 31 درصد کمتر از هزینه اعلام شده برای ساخت هرمترمربع ساختمان مشابه در پایتخت است.
همچنین، هزینه ساخت واحد مسکونی در ساخت‌وسازهای بلند مرتبه – 16 طبقه به بالا – برای ساخت و سازهای کشوری، مترمربعی 830 هزار تومان از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اعلام شده که این رقم نیز 17 درصد کمتر از هزینه یک میلیون تومانی ساخت هر مترمربع ساختمان بلند مرتبه در شهر تهران است.
همچنین براساس مصوبه جدید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تعرفه خدمات مهندسی مهندسان ناظر نیز مشمول 40 درصد افزایش برای سال 92 نسبت به تعرفه سال قبل شده است.
منبع خبر: دنیای اقتصاد



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت