چهارشنبه 29 فروردین 1403 ساعت: 2:53 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
عمر مسکن مهر کمتر از 50سال است
يكشنبه 1 ارديبهشت 1392
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان با بیان اینکه صنعتی سازی در مسکن مهر به طور کامل موفق نبوده است، گفت: عمر ساختمانهای مسکن مهر کمتر از 50 سالی است که مسئولان اعلام می کنند.
مهدی موذن در گفتگو با مهر در خصوص اینکه صنعتی سازی در مسکن مهر اظهار داشت: مسئولان نظام مهندسی عمر ساختمان های مسکن مهر را 50 سال عنوان کرده اند که این مقدار صنعتی سازی هم حداکثر 50 سال جواب می دهد اما بسیاری از کارشناسان رقم های کمتر از این را هم تایید می کنند.
وی تصریح کرد: امروز صنعتی سازی در دنیا به جایی رسیده که از نگاه ما بسیار خارق العاده است بنابراین اگر امتداد صنعتی سازی را آنجا ببینیم راه درازی تا رسیدن به آن نقطه داریم.
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان با بیان اینکه هر ساختمان به فراخور تکنیکی که به کار گرفته میشود درصدی صنعتی سازی دارد، گفت: روش ساختمان سازی که دنیا در انجام می دهد اینست که پروژه یک هزار واحدی را در 6 ماه تحویل می دهند اما در کشور هنوز به این روش ها دست پیدا نکردیم.
وی با تاکید بر اینکه هنوز تکنیک های مدرن صنعتی سازی در کشور شناخته شده نیست، بیان کرد: درصد صنعتی سازی را مسئولان تا ضریب 29 درصد هم اعلام کردند که در مسکن مهر اجرا می شود اما برخی از این واحدها مشکلاتی دارند که نشان می دهد در صنعتی سازی هم موفق عمل نشده است.
موذن تصریح کرد: برای صنعتی سازی در مسکن مهر از روش قالب تونلی استفاده می شود به این معنا که در کارگاه برخی از مصالح روی هم سوار می شود و ساختمان را مونتاژ می کنند اما این روش موجب نمی شود که ساختمان یکماهه تمام شود زیرا مابقی وسایل مورد نیاز به روش صنعتی سازی نیست.
وی در پاسخ به این پرسش که صنعتی سازی موجب ایمنی در مسکن مهر می شود، اظهار داشت: ایمنی در صنعتی سازی نیست بلکه در روشهای بهینه ساخت، استفاده از نیروی انسانی مجرب و مصالح استاندارد است و صنعتی سازی تنها سبک سازی، ارزان سازی و سریع سازی است.
منبع خبر: مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت