پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت: 9:05 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
یک کارشناس مسکن:افزایش قیمت واحدهای مسکونی انبوه طبیعی است
يكشنبه 24 دي 1391
بیت‌الله ستاریان اظهار کرد: هنگامی که متقاضیان مسکن با یارانه دولتی و تسهیلات بانکی صاحبخانه می‌شوند، این انتظار می‌رود که پس از افزایش قیمت، برخی از آن‌ها خواستار فروش خانه شوند.
وی افزود: ممکن است پس از مدتی و به دلیل مغایرت قیمت مسکن و سطح معیشت، خانه فروخته و مابه‌التفاوت آن صرف مخارج دیگر شود لذا در برخی موارد افراد نسبت به خرید خانه‌ای ارزان‌تر ترغیب‌ می‌شوند.
این کارشناس اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی انبوه‌سازی و پرداخت تسهیلات دولتی، خرید و فروش‌ها با قیمت‌های بالاتر پیش‌بینی می‌شد و مشخص بود اگر بخواهیم با کمک تسهیلات دولتی برای متقاضیان مسکن تامین کنیم، به طور قطع آن را حفظ نخواهند کرد و خرید و فروش مسکن کاملا طبیعی است.
ستاریان معتقد است: در شرایطی که متقاضی توانایی مالی خرید مسکن را داشته باشد یا قیمت مسکن به‌ اندازه‌ای ارزان شود که به راحتی بتوان خانه خرید، می‌توان قیمت را تا حدودی ثابت نگه داشت.
وی تصریح کرد: هیچ مکانیزمی در دنیا برای کنترل خرید و فروش‌های این چنینی وجود ندارد و با گذشت سالها، خانه‌ها با افزایش قیمت فروخته می‌شوند.
در حالی که بیشتر صاحب‌نظران در بخش مسکن معتقد بر طبیعی بودن روند رو به رشد قیمت مسکن طی سال‌ها هستند اما ‌متقاضیان مسکن در چند سال اخیر که با رشد چند برابری قیمت مواجه بوده‌اند، از این شرایط ناراضی بوده‌اند که رییس اتحادیه مشاوان املاک در این باره می‌گوید مشاوران املاک در این راستا نقش تنظیم‌کننده بازار و جلب رضایت دو طرف برعهده دارند و خرید و فروش‌ها و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها بیش از هر چیز نیاز به فرهنگ‌سازی بیش‌تر دارد.
منبع خبر: ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت