جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 6:35 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
مسكن ويژه؛ هر روز مبهم تر از ديروز
شنبه 18 شهريور 1391
طرح «مسكن ويژه» كه اين روزها قرار است به عنوان نسخه اى شفابخش براى معضل تقاضا در بازار مسكن كلان شهر تهران اجرايى شود همچنان در صدر پربيننده ترين اخبار سايت ها و رسانه ها قرار دارد.
مكانيزم اجرايى طرح «مسكن ويژه» آنچنان مورد جستجوى مردم و رسانه هاست كه به جز وزير راه و شهرسازى كه مقرر شده بود تنها منبع اطلاع رسانى اين طرح باشد استاندارى و انبوه سازان و حتى كارشناسان هم از پرس و جوى نمايندگان رسانه هاى گروهى در امان نمى مانند و خواسته يا ناخواسته منابعى شده اند كه دانسته و ندانسته اطلاعات پروژه مذكور را منتشر مى كنند.
اين پروژه كه قطعا در وسعتى كه مردم و بازار مسكن پايتخت انتظار دارد اجرا نخواهد شد امروز آنچنان پررنگ شده است كه كمتر كسى از چگونگى تأثير آن بر بازار سخن مى گويد و يا حتى فكر مى كند.
بر اين اساس چند روزى است كه بانك مسكن هم دست به كار شده و در ابلاغيه اى به شعب خود آورده است؛ متقاضيان مسكن ويژه تهران با افتتاح حساب ۲۰ ميليون تومانى منتظر ثبت نام مسكن ويژه بمانند.اين بانك اعلام كرده؛ افراد واجد شرايط دريافت مسكن تهران، مى توانند در ابتداى كار و قبل از آغاز ثبت نام، در يكى از شعب منتخب بانك مسكن اقدام به افتتاح حساب كنند.
اين در حاليست كه فعلا ساخت و ساز مسكن ويژه در منطقه تهرانسر قطعى شده است و هنوز ساير مناطقى كه در آنها مسكن ساخته مى شود، مشخص نيست و حتى رييس اداره كل مسكن و شهرسازى استان تهران هم رسما از مردم خواسته به بانك مسكن مراجعه نكنند، چرا كه ثبت نام هنوز آغاز نشده است.
پيش از اين گفته شده بود؛ افرادى كه زمين، خانه، آپارتمان در تهران نداشته باشند و وام يارانه دار نگرفته باشند، واجد شرايط دريافت مسكن ويژه تهران هستند. امتياز متأهل بودن، تعداد فرزندان، حضور شش ماهه در جبهه، همسر و فرزند شهيد بودن، نخبه بودن و يا دارا بودن مدال المپيك ورزشى و المپياد علمى از ديگر مواردى است كه مى تواند براى واجدان شرايط مسكن ويژه تهران به عنوان اولويت محسوب شود.
وزير راه و شهرسازى گفته بود كه نحوه پرداخت هزينه خريد مسكن تهران اين گونه خواهد بود كه طى چهار يا پنج مرحله، پول از مردم گرفته مى شود و قيمت تمام شده محاسبه مى شود و ۳۰ درصد قيمت زمين نيز از مردم اخذ خواهد شد و پس از واگذارى ۷۰ درصد قيمت خانه با اقساط ماهيانه كمتر از يك ميليون تومان گرفته خواهد شد.
در هر حال به نظر مى رسد كندى روند اطلاع رسانى در خصوص طرح «مسكن ويژه» تهران و تكيه دولت بر اجراى چنين پروژه هايى كه بيشتر جنبه تبليغاتى دارد در كنار غفلت از ساير مكانيزم هاى كنترلى، مى رود تا سرآغازى باشد بر خروج بازار مسكن پايتخت از ركود چند ساله اش.
منبع خبر: ابرار



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت