جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 1:15 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
افزایش هزینه‌های صدور مجوز ساخت وساز مسکن
شنبه 4 شهريور 1391
در حالیکه دولت سعی دارد با تولید مسکن به کاهش قیمت در این بازار کمک کند، برخی دیگر با افزایش هزینه‌های ساخت به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند.
مسکن یکی از عوامل تاثیر گذاردر اقتصاد کشور است که دولت هم سعی داشته برای کنترل قیمت ها و تولید مسکن از افزایش قیمت ها جلوگیری کند اما تولید مسکن که با ساخت مسکن مهر پیگیری می شود نتوانست تاثیر زیادی را بر بازار مسکن بگذارد.
یکی از فاکتورهای مهم در تعیین قیمت مسکن، هزینه ساخت و ساز است و این هزینه ها می تواند تا ۳۰ درصد بر قیمت نهایی تاثیر گذار باشد عامل مهم دیگر قیمت زمین به خصوص در شهرهای بزرگ است که هزینه زیادی را به خریداران تحمیل می کند.
در دو سال گذشته نوسان نرخ ارز و دیگر مشکلات بوجود آمده در تولید، موجب افزایش قیمت برخی از مصالح ساختمانی شده است که در نهایت قیمت نهایی مسکن را با افزایش روبرو کرده است.
در این باره ایرج رهبر رئیس کانون سراسری انبوه سازان به افزایش ۲۵ درصدی قیمت مصالح ساختمانی در کشور اشاره کرد و گفت: فزایش قیمت ها به خصوص در بخش فولاد که از عمده ترین مصالح بکاررفته در ساخت وساز به شمار می رود، بیشتر بوده است.
وی با بیان اینکه علاوه بر قیمت فولاد، دستمزدها هم افزایش پیدا کردند، اظهار داشت: در مجموع هزینه های زیادی در ساخت و ساز با افزایش روبرو شدند که در نهایت قیمت تمام شده را بالا برده است ضمن آنکه تورم عمومی در جامعه، افزایش قیمت زمین و همچنین بهای انرژی از دیگر عواملی هستند که قیمت ساخت و ساز را افزایش می دهند.
این فعال بازار مسکن تاکید کرد: این افزایش قیمت فقط در سطح اسکلت ساختمان و فولاد است در حالی که در دیگر مصالح ساختمانی و نازک کاری هم قیمت‌ها افزایش پیدا کرده اند.
در کنار این عوامل برخی از نهادهای دولتی هم به افزایش قیمت مسکن دامن می زنند و با اجرای برخی از طرح ها هزینه ساخت و ساز را بالاتر می برند. یکی از سازندگان مسکن در این باره به خبرنگار مهر، گفت: برای دریافت مجوز ساخت یک خانه کلنگی به شهرداری مراجعه کردم اما تا زمان صدور مجوز، انواع هزینه ها را بابت صدور مجوز دریافت کردند که برخی از آنها تا چند ماه پیش وجود نداشت.
وی افزود: بیش از ۷ میلیون تومان بابت بیمه کارگران فصلی از بنده گرفتند در صورتیکه وظیفه بیمه تامین اجتماعی است که بیمه این کارگران را پرداخت کند.
به گفته این سازنده هزینه هایی که شهرداری به مردم تحمیل می کند در نهایت هم از خریداران دریافت می شود و همین موارد، قیمت ها را افزایش می دهد.
سال گذشته هم شهرداری تهران، تخفیف ۲۰ درصدی صدور مجوز در صورت پرداخت نقدی از سوی سازنده را حذف کرد که مورد اعتراض بسیاری از سازندگان قرار گرفت.
بنابراین به نظر می رسد که نهادهای دولتی هم باید در کنار دیگر سیاست های کنترل بازار مسکن هزینه هایی که موجب افزایش قیمت می شود را کاهش دهند.
منبع خبر: خبرگزاری مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت