پنجشنبه 05 اردیبهشت 1403 ساعت: 5:56 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
اعلام شرايط واگذاري مسكن ويژه
پنجشنبه 5 مرداد 1391
وزير راه و شهرسازي با اعلام شرايط واگذاري مسكن ويژه در تهران گفت: جزئيات بيشتر در اين باره تا يك هفته ديگر اعلام مي‌شود.
علي نيكزاد در پايان جلسه هيات دولت در جمع خبرنگاران درباره مسكن ويژه شهر تهران با تاكيد بر اين كه براي ده تا 12 نقطه در شهر تهران هدف‌گذاري شده گفت: در منطقه تهرانسر در حال حاضر 4500 تا 5000 هزار واحد مسكوني در دست ساخت است كه شرايط ثبت‌نام براي اين منطقه اعلام خواهد شد.
وزير راه و شهرسازي شروط لازم براي تقاضاي مسكن ويژه در تهران را مدت سكونت پنج ساله در تهران، درجه ايثارگري، نخبه بودن و تعداد فرزندان عنوان و تصريح كرد: شرايط و ملاك‌هاي بيشتر براي واگذاري مسكن در حال بررسي است و ثبت‌نام و واگذاري مسكن در تهران و رتبه‌بندي و براساس آن صورت مي‌گيرد.
بر اساس اين گزارش، استفاده نكردن از وام مسكن در تهران، نداشتن سندي از آپارتمان يا واحد مسكوني از اول فروردين 84 تاكنون از ديگر شروط واگذاري مسكن ويژه در تهران خواهد بود.
به گفته وزير راه و شهرسازي، واحدهاي مسكوني ويژه در تهران تا پايان دولت دهم تحويل داده خواهد شد.اين گزارش حاكي است، شرايط ثبت‌نام در مسكن ويژه تهران همانند شرايط مسكن مهر است به گونه‌اي كه براي هر يك از واحدهاي تعريف شده 25 ميليون تومان وام در نظر گرفته شده و واحدهاي آپارتمان نيز متناسب با محيط و منطقه قيمت‌گذاري خواهد شد.
پيگيري‌هاي خبرنگار ما حاكي از آن است كه پيش‌پرداخت مسكن ويژه در تهران متناسب با زمين و منطقه خواهد بود، اما طبق پيش‌بيني‌ها 50 ميليون تومان آورده اوليه براي واگذاري مسكن ويژه در تهران منظور شده است كه اين مبلغ نيز هنوز نهايي نشده و دريافت آن به صورت مرحله‌اي خواهد بود.
همچنين واحدهاي مسكوني كه ساخته مي‌شود از نظر متراژ مانند مسكن مهر در متراژهاي 65 ، 75 و 85 متر خواهد بود.
مبلغ آورده اوليه بر اساس قيمت زمين خواهد بود و اقساط واحدها نيز متناسب با محيط و منطقه از 700 هزار تومان به بالا پيش‌بيني شده است ولي تاكنون هيچ يك از اين پيشنهادها براي مسكن ويژه در تهران به قطعيت نرسيده و نهايي نشده است.
علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي همچنين با تاكيد بر اين كه طبق آخرين آمار سرشماري نفوس و مسكن 21 ميليون و 200 هزار خانوار و 20 ميليون مسكن در كشور وجود دارد، گفت: در عين حال يك ميليون و 600 هزار واحد مسكوني خالي در كشور وجود دارد كه از اين ميزان، 327 هزار واحد در تهران قرار دارند.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين كه ساخت واحدهاي مسكوني در تهران و ساير شهرها ادامه خواهد يافت، از اقدامات تعزيراتي براي توقف رشد اجاره بها خبر داد.
وي تاكيد كرد كه تلاش‌ها براي توقف افزايش اجاره بها ادامه دارد.
منبع خبر: جام جم



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت