پنجشنبه 08 فروردین 1403 ساعت: 5:09 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
به شدت پيگير اجرايي شدن طرح ماليات بر خانه هاي خالي هستيم
يكشنبه 1 مرداد 1391
در حالي كه تاكنون وزارت امور اقتصادي و دارايي در مورد طرح ماليات بر خانه هاي خالي اظهارنظر شفافي نكرده است، معاون وزير راه و شهرسازي ديروز گفت: ما به شدت پيگير اجرايي شدن اين طرح هستيم و طرح ماليات بر خانه هاي خالي در آينده نزديك به كميسيون اقتصادي مجلس ارائه مي شود.
ابوالفضل صومعلو، معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در تهران ۳ ميليون واحد مسكوني وجود دارد كه با توجه به ۳۲۷ هزار و ۷۵۰ واحد مسكوني خالي مي توان نتيجه گرفت، از هر ۱۰ خانه مسكوني در تهران يكي خالي است.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين كه طرح ماليات بر خانه هاي خالي در آينده نزديك به كميسيون اقتصادي مجلس ارائه مي شود، گفت: بازار اجاره بها از متغيرهاي كلان اقتصادي تاثير مي گيرد.
ابوالفضل صومعلو در گفت و گو با مهر در مورد اجراي طرح ماليات بر خانه هاي خالي، اظهار داشت: در دوره اي ماليات بر نقل و انتقال ماده 69 را اجرا كرديم كه طي يك 10 سال بخشوده شده بود و هم اكنون هم ماليات بر خانه هاي خالي را در دستور كار مجلس قرار مي دهيم.
معاون امور مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي افزود: براساس اين قانون، تمام خانه هاي ارزان قيمت مجدد براي نقل و انتقال خانه هاي دست اول جزو دستور كار مجلس قرار گيرد.
وي با بيان اين كه نامه ارسال اين طرح به مجلس براي وزير ارسال شده است، بيان كرد: پس از امضا توسط وزير، اين طرح براي رئيس كميسيون اقتصادي مجلس ارسال مي شود.
صومعلو در پاسخ به اين پرسش كه به نظر مي رسد وزارت اقتصاد تمايلي براي اجراي اين طرح ندارد، گفت: وزارت اقتصاد با صراحت به ما اعلام نكرده كه تمايلي به اجراي طرح ندارد اما وزارت راه و شهرسازي به شدت به دنبال اين است تا اين قانون اجرايي شود.
معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اين كه ابزارهاي مالياتي يكي از روش هاي متداول در دنياست و همه معتقدند كه بايد به اجرا برسد، تصريح كرد: به اعتقاد ما در تهران تعداد زيادي خانه خالي وجود دارد اما عده اي از موجران اين واحدها را وارد بازار نمي كنند.
وي با بيان اين كه بازار اجاره بها بسيار پيچيده است، افزود: بازار اجاره بها از متغيرهاي كلان اقتصادي تاثير مي گيرد بنابراين براي تعيين قيمت تعزيراتي عددي را در نظرگرفتيم كه موجر و مستاجر نگران نباشند.
منبع خبر: روزنامه خراسان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت