پنجشنبه 08 فروردین 1403 ساعت: 11:12 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
كم فروشي به بازار مسكن رسيد
يكشنبه 1 مرداد 1391
پروژه ساخت و ساز مسكن مهر در جاي جاي ايران با قوت و شدت هرچه بيشتر به كار خود ادامه و هر چند آمار بسيار ضعيفي از واحدهاي تحويل داده شده در اين پروژه ها به گوش مي رسد، اما دولت همچنان بر فراگيري مسكن مهر در ايران اصرار مي ورزد.
در ميان پروژه هاي ساخته شده و در دست ساخت مسكن مهر در نقاط مختلف زمزمه هاي فراواني در خصوص عدم تحويل به موقع و همچنين كيفيت پايين ساخت اين آپارتمان ها به گوش مي رسد و گاهي هم موضوع از اين دو عامل فراتر مي رود. مسكن مهر در يكي از پروژه هاي خود كه با نام "كاشانه مهر" اجرا شده است ، يكي از عجيب و در عين حال منحصر به فرد ترين نوع ساخت و فروش مسكن مهر در جهان را به نام خود ثبت كرده است.
شركت تعاوني خدمات مشاوره مديريتي سبز انديشان پايتخت اقدام به تاسيس شركت تعاوني مهر 4 منطقه 21 كرده است كه مجري اصلي ساخت پروژه كاشانه مهر است. در اين شاخه از ساخت و ساز ها ي مسكن مهر، موضوع از اين قرار است كه در يك پروژه ساخت 240 واحد آپارتمان در شهريار توسط اين شركت پيمانكاري تخلفات عديده و در عين حال منحصر به فردي رخ داده است.
در جريان ساخت اين 240 واحد پيمانكار متعهد با تاخير 4 ماهه همچنان اقدام به تحويل واحد هاي ساخته شده نكرده است و بسياري از بندهاي قرار داد في مابين را زير پا گذاشته و به مرحله اجرا در نياورده است به طور مثال عدم محوطه سازي كه هم هزينه آن پيش از اتمام ساخت از خريدار اخذ شده و همچنين در قيمت متراژ ملك نيز موثر بوده است به هيچ وجه ساخته نشده و تنها در پيش قرارداد ذكر شده است.
از سوي ديگر نصب آسانسور ايمن از ديگر تعهدات اين پيمانكار طرف قرارداد بوده است كه آن نيز اجرا نشده است. اما جالب تر از تمامي اين موضوعات تخلف پيمانكار در اعلام متراژ واحد ها به خريداران بوده است، به نوعي كه پيمانكار به طور مثال واحدي را به نام 78 متري به خريدار واگذار مي كرده در حالي كه متراژ واقعي اين آپارتمان حدود 70 متر بوده است.
اين آپارتمان ها كه به قيمتي حدود 500 هزار تومان با خريداران مورد معامله قرار گرفته اگر در هر واحد 4 متر كم فروشي صورت گيرد، 2 ميليون تومان بر روي قيمت هر واحد افزوده مي شود كه اين رقم در 240 واحد به رقم 480 ميليون تومان مي رسد.
اين موضوع كه خود مصداقي از كم فروشي از براي اولين بار در ساخت و ساز و فروش املاك از سوي دولت آن هم در مواجهه با مردم رخ داده است، امري كه مردم را بيش از پيش به دولت بي اعتماد مي كند.
حال سوال اينجاست پيمانكار هاي برگزيده دولت براي احداث مسكن مهر با چه ملاكي و به چه صورتي براي اين پروژه ها برگيده مي شوند و ميزان نظارت بازرسان دولت در راستاي اين ساخت و سازها چيست ؟
همچنين اداره كل مسكن و شهرسازي شهريار تا به امروز واكنشي به پيگيري هاي خريداران اين واحد ها نشان نداده است.
در خصوص اين موضوع مدير كل مسكن و شهرسازي شهريار حاضر به پاسخگويي نشد و تنها به بيان اين امر كه اداره متبوعش طرف حساب اين متقاضيان نيست بسنده كرد.
شايان ذكر است، 240 خريدار مسكن مهر در اين پروژه طي نامه اي به سايت بازار خبر، خواستار پيگيري ما و انعكاس پاسخ مسئولان در اين زمينه شده اند.
منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت