جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 5:09 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
تشريح نحوه تخلف ساختماني در تهران
شنبه 31 تير 1391
در حالي كه كارشناسان شهري تلاش براي اخذ تراكم بيشتر و به دنبال آن كسب سود بيشتر را دو عامل تخلفات ساختماني از سوي انبوه‌سازان عنوان مي‌كنند؛ مدير كل شهرسازي و طرح‌هاي شهري شهرداري تهران عمده تخلفات ساختماني را محدود به تخلفات فني ساختماني دانست و گفت: هرگونه ساخت وساز در سطح تهران براساس ضوابط طرح تفصيلي در حال انجام است و تخلفات ساختماني محدود و تنها به لحاظ فني اتفاق مي‌افتد.
مجيد پاكساز در تشريح تخلفات فني ساختماني اظهار كرد: اين تخلفات به اين شكل است كه ممكن است مالكي بر اساس نقشه هاي معماري بخواهد ستوني را ايجاد كند اما متوجه مي‌شود چاه زير آن است و مجبور است كه آن را جابه‌جا كند و به اين ترتيب اندكي تراكم جابه‌جا مي‌شود؛ براي اين تراكم اضافه كه در پروانه نبوده و از جمله تخلفات محدود است بر اساس ضوابط برخورد مي‌شود.
او با بيان اينكه هرگونه ساخت و ساز در شهر بايد براساس ضوابط و پروانه ساخت از سوي شهرداري انجام شود، افزود: در مراحل مختلف ساخت ناظران و ماموران شهرداري در حداقل هفت مرحله ساختماني نظارت بر روند ساخت و ساز را انجام مي‌دهد.
او ادامه داد: با توجه به اين شرايط حجم گسترده‌اي از صدور پروانه انجام مي‌شود و قطعا هرگونه ساخت‌و‌سازي نيز بايد بر اساس ضوابط و پروانه ساخت از سوي شهرداري انجام شود.
منبع خبر: روزنامه دنياي اقتصاد



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت