جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 1:38 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
وجود 72 هزارهكتار بافت فرسوده در كشور بحران زاست
پنجشنبه 29 تير 1391
سرپرست سازمان مدیریت بحران كشور گفت: واقع شدن ایران بر روی گسل زلزله و وجود 72 هزارهكتار بافت فرسوده در كشور ، بزرگترین تهدید در وقوع حوادث و بحران ها به شمارمی آید.
حسن قدمی، درهمایش مدیریت بحران و نقش سازمان های امداد رسان در شیراز افزود: در استان فارس سه هزار و 900 هكتار بافت فرسوده وجود دارد كه یك هزار و 700 هكتار آن در شیراز واقع شده است و در صورت وقوع زلزله بزرگ ، بحران ساز خواهد شد.
معاون وزیر كشور اظهار داشت: درصورتی كه به وقوع حوادث غیرمترقبه وبحران ها درجهان بنگریم به ضعف های مدیریت بحران دركشور پی خواهیم برد.
به گفته این مسوول ، زلزله های هفت ریشتری در ژاپن تلفات جانی دربرندارد درحالی كه در روستاهای ما زلزله سه ریشتری با تلفات جانی و مالی همراه است.
قدمی بیان داشت: مدیریت بحران ، نیاز به سرمایه گذاری های شاخص دربخش های مختلف دارد كه مهمترین آن پیشگیری است.
وی اضافه كرد: در حالیكه مسوولان در شمال كشور به دنبال اعتبارات خشكسالی برای احیای مناطق خود هستند ، سیل قسمت اعظمی از منطقه را در بر می گیرد و این مهم بیانگرنبود برنامه برای مقابله با حوادث است.
سرپرست سازمان مدیریت بحران كشور ، ادامه داد: با حمایت دولت 4/1 میلیون واحد مسكونی دربافت های فرسوده روستایی بازسازی شده است اما مساله بدین جا ختم نمی شود و مسوولان می بایست برنامه های پیشگیری و نظارتی را با جدیت دنبال كنند.
قدمی افزود: دربررسی های انجام شده پیرامون برنامه های نظارتی ، مشخص شده است كه اغلب مهندسان ناظردرتهران نمی دانند، ساختمان مورد نظارتشان در كجا واقع شده است.
وی بیان كرد: اگرچه آیین نامه دو هزار و 800 ساختمان ، سال ها پیش تدوین شده است و اجرا می شوداما بعضا به دلیل تخلف درامرنظارت ، نمی توان یقین حاصل كرد در صورت وقوع زلزله ای بزرگ در تهران ، چند درصد ساختمان های جدید درجای خود باقی می مانند.
منبع خبر: خبرگزاری ايرنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت