پنجشنبه 05 اردیبهشت 1403 ساعت: 4:13 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
آغاز ساخت 10 هزار واحد مسكن ويژه در پايتخت
دوشنبه 19 تير 1391
رئيس انجمن انبوه سازان مسكن از طرح ساخت 120 هزار مسكن ويژه در شهر تهران خبر داد و گفت: ساخت 10 هزار واحد در تهرانسر و 2 هزار واحد در حكيميه آغاز شده است.
ايرج رهبر، رئيس انجمن انبوه سازان مسكن افزود: بخشي از اين مسكن در منطقه 22 تهران ساخته مي شود كه 56 هكتار زمين براي آن درنظر گرفته شده است و تلاش مي كنيم به 200 هكتار افزايش يابد و سپس براي آغاز ساخت و ساز برنامه ريزي كنيم.
وي ساخت 80 هزار مسكن در شهرداري پرديس را يادآور شد و گفت: هم اكنون انبوه سازان 10 هزار واحد را در برنامه ساخت دارند و 70 هزار مسكن هم براي ساخت فراخوان شده است.
رهبر يكي از ايرادهاي واردشده به طرح مسكن مهر در شهرهاي جديد را دوري از مركز شهر و پيشي گرفتن طرح ساخت مسكن بر ايجاد زيرساخت ها و تاسيسات روبنايي اعلام كرد و افزود: مسكن مهر براي تامين نياز اقشار كم درآمد از سال 86 در دستوركار قرار گرفت كه پيشرفت خوبي دارد اما در طرح مسكن ويژه شهر تهران باتوجه به نزديكي به مركز شهر مشكل رفت و آمد وجود نخواهد داشت و در زمينه تامين تاسيسات روبنايي و زيربنايي هم به سرعت اقدام مي شود.
رئيس انجمن انبوه سازان مسكن با اشاره به استقبال از ثبت نام مسكن ويژه در شهر جديد پرديس گفت: ابتدا براي 40 هزار واحد برنامه ريزي شده بود كه به دليل استقبال شهروندان و افزايش تقاضا هم اكنون به بيش از 80 هزار نفر رسيده است.
رهبر افزود: باتوجه به اينكه بخشي از تقاضاهاي مسكن مهر در شهرداري ممكن است ملكي باشد بنابراين هزينه آن هم متفاوت خواهد بود و چون زمين هاي ساخت اين مسكن پستي و بلندي دارد ممكن است هزينه آماده سازي و تامين تاسيسات زيربنايي آن هم بيشتر باشد كه از 15 تا 25 ميليون تومان خواهد بود و قيمت نهايي پس از قطعي شدن ثبت نام ها و ساير هزينه ها اعلام خواهد شد.
وي درباره زمان فراخوان و ثبت نام براي مسكن ويژه شهر تهران هم افزود: عمليات ساخت و ساز اجرايي شده است و پيش بيني مي كنيم تا پايان شهريور با دقيق تر شدن ميزان زمين مورد نياز و همچنين طرح هاي احياي بافت هاي فرسوده درون شهر تهران فراخوان براي ثبت نام واجدان شرايط اطلاع رساني شود.
رهبر گفت: شرايط مسكن ويژه شهر تهران نيز مانند مسكن مهر است و واحدهايي كه در اين طرح ساخته مي شود حدود 75 متر و دوخوابه خواهد بود و شايد در برخي مناطق كمتر و يا بيشتر شود.
وي حمايت مسئولان و شهرداري ها را در كنترل هزينه تمام شده ساخت و ساز و ثبات قيمت مصالح ساختماني خواستار شد و افزود: از سازمان تامين اجتماعي هم انتظار داريم بيمه كارگران ساختماني را مانند كارگران كارخانه ها تنظيم كند اما در حال حاضر اين بيمه شامل كارگراني است كه كارت مهارت فني دارند و بقيه كارگران را شامل نمي شود.
رئيس انجمن انبوه سازان مسكن همچنين سياست هاي تشويقي براي انبوه سازان مسكن مانند معافيت مالياتي را خواستار شد و اضافه كرد: عوارض شهرداري هم بايد كنترل شود.
همچنين مديرعامل شهر جديد پرديس با اعلام اين كه تاكنون 83 هزار نفر از متقاضيان براي طرح جديد مسكن مهر نام نويسي كرده اند ، گفت: اين نام نويسي همچنان ادامه دارد.
مهدي هدايت افزود: حدود 300 نفر از همكاران ما در حال پالايش اطلاعات متقاضيان هستند تا افراد واجد شرايط به طور دقيق برآورد شوند و پس از شناسايي افراد واجد شرايط، حساب بانكي به نام متقاضي داراي شرايط افتتاح مي شود و مي تواند پس از انتخاب محل واحد مورد تقاضاي خود، آورده را به همان حساب واريز كند.
وي اظهار داشت: هدف اين است افرادي صاحب خانه شوند كه در شرايط عادي از قدرت خريد لازم براي تهيه مسكن برخودار نيستند و اين طرح هم براي واجدان شرايط شهر تهران است و بايد اين افراد شرايط لازم را داشته باشند مانند اين كه حداقل 5 سال در تهران ساكن باشند.
هدايت تصريح كرد: واحدهاي مسكوني افتتاح شده داراي فضاهايي مانند مدرسه و مسجد هستند و ما از تمام دستگاه ها براي احداث فضاهاي عمومي و فرهنگي دعوت مي كنيم با حمايت ويژه ما در شهر جديد پرديس حضور يابند.
وي افزود: از حضور بخش خصوصي استقبال مي كنيم و حاضريم زمين را براي ساخت فضاهاي عمومي و فرهنگي به صورت نقد و اقساط در اختيار اين بخش قرار دهيم. حتي در حال پيگيري ساخت يك بيمارستان 64 تختخوابي با بخش خصوصي در شهر جديد پرديس نيز هستيم.
شهر جديد پرديس كه حدود 17 كيلومتر با شهر تهران فاصله دارد، از پرمتقاضي ترين شهرهاي جديد كشور در طرح مسكن مهر محسوب مي شود.
با اينكه اسفندماه 4 هزار واحد مسكوني مهر از مجموع 13 هزار واحد مسكوني در حال احداث اين شهر جديد به بهره برداري رسيد و بقيه واحدها نيز در برنامه افتتاح قرار دارد، پرديس همچنان با جمعيت بالاي افرادي روبرو است كه متقاضي ثبت نام در طرح مسكن مهر و ساخت واحد مسكوني در اين شهر جديد هستند.
مهدي هدايت، مدير عامل شهر جديد پرديس گفت: در حال حاضر 60 هزار نفر در شهر جديد پرديس سكونت دارند كه بر اساس افق پيش بيني شده، جمعيت شهر جديد ياد شده در 2 تا 3 سال آينده به 400 هزار نفر افزايش خواهد يافت.
منبع خبر: شبکه خبر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت