پنجشنبه 30 فروردین 1403 ساعت: 4:15 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
رونق بازار مسكن و نتايج مذاكرات هسته‌اي موجب افت بازار سرمايه شده است
شنبه 3 تير 1391
سرمايه گذاران اگر روزانه با شنيدن خبرهاي مختلف سياسي و اقتصادي سهام خود را بفروشند و يا بخرند جز ضرر چيزي عايدشان نمي شود.
نصرالله برزني اظهار داشت: نوسان قيمت جزء لاينفك بازار سرمايه است و كاهش و افزايش قيمت ها به دلايل گوناگوني نظير وقوع حوادث سياسي و اقتصادي ناگوار و تاثير پذيري از بورس هاي دنيا به وقوع مي پيوندد.
وي با بيان اينكه هر نگراني كه نسبت به آينده و سود آوري واحدهاي اقتصادي وجود داشته باشد قطعا بر روي تصميم گيري‌ها اثرگذار است افزود: در حال حاضر به دليل افزايش سود سپرده هاي بانكي و رونق بازار مسكن و نتايج نه چندان مثبت مذاكرات هسته اي بازار كمي افت داشته است كه به زودي به شرايط عادي باز خواهد گشت.
وي به روند سرمايه گذاريهاي بازار سرمايه در سال 91 اشاره كرد و گفت: سرمايه‌گذاران نبايد رفتار و عكس العمل شتاب زده‌اي از خود نشان دهند چرا كه تجربه نشان داده است هميشه سرمايه‌گذاران عكس العمل بيش از حد لازم را در بازار داشته اند.
برزني افزود: اگر سرمايه‌گذاران انتظارات و عكس العمل‌هاي معقولي داشته باشند مي‌توانند با ريسك مناسبي نسبت به بازارهاي رقيب، بازدهي خوبي را در بورس به دست آورند.
وي ادامه داد: اين در حالي است كه زماني كه احساس مي‌شود بازار در آينده‌اي نزديك رشد خواهد كرد، آن قدر تقاضاي بي‌رويه در بازار به وجود مي‌آيد كه اين امر باعث رشد بي‌رويه قيمت‌ها مي‌شود.
وي عنوان كرد: همه چيز در بورس تهران شاخص نيست با تمام اتفاق‌هايي كه در سال گذشته در بورس تهران افتاد و ريسك‌هاي سيستماتيكي كه بازار سهام را متاثر كرد تجارب زيادي براي بازار به دست آمد و همه اين تجارب به سال‌جاري منتقل شد.
برزني اظهار داشت: افق بازار سرمايه ايران يك افق بلندمدت است و اين افق نشان مي‌دهد اتفاقي كه در سال 90 در بازار طلا و ارز افتاد و بورس تهران را تحت‌تأثير قرار داد و منجر به خروج نقدينگي از بازار سهام شد، در سال 91 تكرار نمي‌شود و با توجه به تجربه‌اي كه در اين باره وجود دارد قابل مديريت‌تر خواهد بود.
مديرعامل كارگزاري بانك اقتصاد نوين گفت: در شرايطي كه اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و نمي‌توان تاثير آن را بر حامل‌هاي انرژي و مواد اوليه واحد‌ها تخمين زد و عوامل ديگري نظير فعاليت‌هاي سرمايه‌گذاران رقيب در بازار پول و افزايش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي و موسسات مالي و اعتباري تا سقف 24 درصد و نيز رونق نسبي بازار مسكن و ساخت و سازها كه انگيزه خوبي براي سرمايه‌گذاران است نمي‌توان پيش بيني دقيقي از بازار سرمايه ارائه داد.
مديرعامل شركت كارگزاري بانك اقتصاد نوين افزود: تاثير مذاكرات هسته‌اي و ابهامات آن بر بازار و نيز كاهش قيمت‌ها كه عمدتا ناشي از نگراني تحريم‌هاست مجموعه‌اي از عوامل تاثير گذار بر بازار و ميزان عرضه و تقاضا و اقبال سرمايه‌گذاران بوده است.
وي تصريح كرد: بازار اوراق بهادار بايد فعاليتي بلند مدت و يا ميان مدت تلقي شود چرا كه سرمايه گذاران اگر روزانه با شنيدن خبرهاي مختلف سياسي و اقتصادي سهام خود را بفروشند و يا بخرند جز ضرر چيزي عايدشان نمي شود.
وي گفت: اما در نهايت قطعا اين بازار مناسبترين بازار براي سرمايه گذاري است در اين مورد مي توان به زمان تجديد حيات اين بازار در سال 68 اشاره كرد كه بورس دوباره فعاليت خود را آغاز كرد شاخص ها در آن زمان 100واحد بود اما در حال حاضر شاخص قيمت به 26 هزار رسيده است يعني اگر كسي در ابتداي سال 69 مبلغي به ارزش 1 ميليون تومان در بازار اوراق بهادار سرمايه گذاري مي كرد آن شاخص امروز به بيش از 1 ميليارد و 60 ميليون تومان رسيده است يعني پس از گذشت 22 سال بازدهي آن هزار برابر شده است در حال حاضر هيچ فعاليت سرمايه گذاري در كشور وجود ندارد كه ظرف مدت 22 سال سودي معادل هزار برابر داشته باشد نه مسكن نه طلا و نه ارز هيچ كدام قابل مقايسه با بازار سرمايه نيست.
منبع خبر: ايلنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت