جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 2:33 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
افزایش اجاره بها نباید بیش از نرخ تورم باشد
چهارشنبه 24 خرداد 1391
هنوز در برخی از پروژه های مسکن مهر زیرساخت ها آماده نیست و از آنجا که تامین زیرساخت ها مانند مراکز آموزشی، بهداشتی، رفاهی و تفریحی بر عهده دولت است، باید هر چه سریع تر مدیریت لازم بر احداث و تکمیل این زیرساخت ها انجام شده و مردم در این خانه ها ساکن شوند.
نماینده اصولگرای مجلس نهم با تاکید بر این که افزایش صعودی قیمت اجاره بهای مسکن که در تابستان سال گذشته رخ داد، شوک اقتصادی سنگینی را به مردم وارد کرد، گفت: امسال و در آستانه آغاز فصل جابجایی مسکن دولت باید به گونه ای بر نرخ اجاره بها نظارت کند که قیمت ها رشد نجومی نداشته باشد.
حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: معمولا هر ساله با آغاز فصل تابستان و جابجایی مستاجران قیمت اجاره بهای مسکن افزایش می یابد اما سال گذشته این رشد قیمت بسیار شدید بود و مردم را آزار زیادی داد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: سال گذشته برای کنترل بازار مسکن، دولت بخش نامه ای را صادر کرد که به موجب آن موجران مجاز به افزایش 7 تا 9 درصدی اجاره بها بودند اما این بخش نامه نیز به کنترل بازار مسکن کمکی نکرد و در سایه بی نظارتی های دولت حتی نرخ اجاره بها بین 40 تا 50 درصد نیز افزایش یافت.
وی با بیان این که در آستانه فصل تابستان دولت باید نظارت بیشتری بر بازار اجاره مسکن انجام دهد، تصریح کرد: امیدواریم تدابیر دولت برای کنترل بازار مسکن به گونه ای باشد که قیمت اجاره بها بیش از نرخ تورم افزایش نیابد. فولادگرافزایش عرضه مسکن را از راههای کاهش و کنترل قیمت خرید و فروش اجاره بهای خانه دانست و گفت: چنانچه دست مردم در ساخت و ساز مسکن بازتر شود و میزان عرضه پاسخگوی میزان تقاضا باشد، تاثیر مثبت خود را برجا می گذارد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر پروژه های نیمه تمام مسکن مهر تکمیل شود، قطعا تاثیر زیادی در قیمت ها خواهد داشت؛ البته هنوز در برخی از پروژه های مسکن مهر زیرساخت ها آماده نیست و از آنجا که تامین زیرساخت ها مانند مراکز آموزشی، بهداشتی، رفاهی و تفریحی بر عهده دولت است، باید هر چه سریع تر مدیریت لازم بر احداث و تکمیل این زیرساخت ها انجام شده و مردم در این خانه ها ساکن شوند.
وی با بیان این که حمایت از انبوه سازان می تواند به افزایش تولید مسکن کمک کند، اظهار داشت: طرح حمایت از انبوه سازان مسکن باید هر چه سریع تر اجرا شود.
نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان این که اجرای کامل برخی از قوانین می تواند به تعدیل قیمت مسکن منجر شود، گفت: قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون احیای بافت های فرسوده از جمله قوانینی است که اجرای دقیق آن اثرات مطلوبی در بازار مسکن برجا خواهد گذاشت.
منبع خبر: تابناک



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت