شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 2:44 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
اعطاي اختيارات ويژه براي كنترل بازار
سه شنبه 23 خرداد 1391
در حالي كه هر ساله با آغاز فصل نقل و انتقالات در كشور شاهد افزايش چشمگير تورم در بازار مسكن و اجاره بهاي آن هستيم، متقاضيان واحدهاي استيجاري همواره در انتظار حركت‌هاي از سوي دولت براي كوتاه‌كردن دست سودجويان و كنترل بازار اجاره‌بها هستند.
بر اين اساس براي پاسخ‌گويي به اذهان عمومي از وزير راه و شهرسازي برنامه‌هاي دولت در سال جاري براي ممانعت از افزايش قيمت‌ها در بازار مسكن را جويا شده‌ايم.
علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اينكه سياست‌هاي مختلفي را براي كنترل بازار اجاره بها و همچنين قيمت مسكن از سوي دولت اتخاذ شده‌ است، اظهار كرد: دو حركت مهم دولت براي كنترل بازار مسكن افتتاح هايي است كه در سراسر صورت مي‌گيرد.
وي ادامه داد:به طور مثال افتتاح مسكن مهر شهرهاي پرند، هشتگرد در روزهاي قبل و مسكن مهر كرمانشاه كه امروز انجام مي‌شود و همچنين 59 هزار واحد مسكوني كه فقط در سطح استان تهران افتتاح مي‌شود يكي از گام‌هاي كنترل بازار مسكن است.
نيكزاد با بيان اين‌كه ثبت نام مسكن مهر پرديس گامي در جهت كنترل بازار مسكن است، گفت: با توجه به فراواني درخواست مردم ثبت نام 40 هزار واحد مسكن مهر در شهر جديد پرديس در حال انجام است و تاكنون نيز هشت هزار نفر متقاضي ثبت نام كرده‌اند.
وزير راه و شهرسازي در ادامه به بافت‌هاي فرسوده و تاثيري كه بر تورم بازار مسكن دارد اشاره‌كرد و تصريح كرد: بحث سوم ورود به بافت‌هاي فرسوده است، تاكنون صد هزار واحد با دو ديدگاه مسكن مهر و افراد غير واجد شرايط كه از كارگروه مسكن وام با سود 15 درصدي دريافت گرفته‌اند در حال انجام است.
وي در پاسخ به اين سوال كه تاثير اجراي طرح‌ها تعزيراتي تا چه ميزان است؟، با تاكيد بر اين كه اين مورد چهارمين راه حل ما براي كنترل بازار مسكن است، گفت: ما كارهاي كارشناسي را در راستاي استفاده از ابزارهاي قانوني انجام داده‌ايم و معامله‌هايي كه در مناطق 22 گانه تهران در زمينه ملك رخ مي‌دهد يك مبنا دارد.
نيكزاد در اين باره افزود: كساني كه بخواهند آرامش بازار را به هم بزنند با ابزار قانوني كه در اختيار ما است مواجه مي‌شوند زيرا براساس مصوبه هيات دولت وزير راه و شهرسازي براي كنترل بازار اختياراتي دارد.
وزير راه و شهرسازي با تاكيد بر اين‌كه من اميدوارم وسيله قانوني تعزيرات و قيمت مرجع در كشور اجرا نشود، تصريح كرد: ولي متاسفانه اگر لازم باشد از اين ابزارها بهره مي‌بريم، البته اميدواريم با ثبت نام‌ها و افتتاح‌هايي كه انجام مي‌شود قيمت مسكن خود به خود كنترل شود.
وي درباره مسكن ويژه در تهران با تاكيد بر اينكه نام اين پروژه مسكن ويژه نيست، گفت: اين مسكن‌ها در تهران درحال ساخت است و اواسط تابستان نحوه ثبت نام آن اعلام مي‌شود.
نيكزاد افزود: نكته اجباري و الزامي اين طرح اين است كه اين مسكن‌ها به افراد واجد شرايط يعني كساني كه خودشان و همسرانشان زمين‌، آپارتمان و يا وام يارانه‌دار نگرفته‌اند تعلق مي‌گيرد.
وزير راه و شهرسازي از ساخت نوعي مسكن در ساير كلانشهرهاي كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: ساخت اين مسكن‌ها از سال بعد آغاز مي‌شود و خروجي آن در اختيار افراد واجد شرايط با امتيازبندي مشخص و با آورده بالاتر از مسكن مهر واگذار مي‌شود.
وي با بيان اين‌كه ساخت 75 هزار واح مسكوني براي مردم تهران آغاز شده است، خاطرنشان كرد: در مرحله اول ثبت نام 40 هزار واحد اعلام شده و دفاتر پستي ثبت نام‌ها را انجام مي‌دهند و همان طور كه گفتم تاكنون بالغ بر هشت هزار نفر متقاضي ثبت نام كرده‌اند.
نيكزاد در اين باره افزود: پس از ثبت نام متقاضيان و بررسي درخواست آنان در صورت واجد الاشرايط بودن از طريق پيامك به آنها اطلاع رساني مي‌شود تا پنج ميليون تومان را به عنوان اولين آورده خود پرداخت كنند.
وزير راه و شهرسازي در پايان گفت: در نيمه اول سال 92 واحدهاي مسكن مهر تحويل داده مي‌شود.
منبع خبر: ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت