جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 10:10 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
حل مشکل بافت فرسوده، فقط به‌عهده مدیریت‌شهری نیست
شنبه 20 خرداد 1391
اعضای شورای اسلامی شهر تهران از پروژه‌های نوسازی در برخی محله‌های جنوبی پایتخت بازدید کردند و در جریان اقدامات انجام‌شده قرار گرفتند.
رئیس شورای شهر تهران در حاشیه بازدید از پروژه‌های بافت فرسوده در منطقه اتابک با اشاره به اینکه طرح‌های گذشته نوسازی بافت‌های فرسوده چندان موفق نبوده است، گفت: حل مشکل بافت فرسوده تنها یک راه ندارد و به جز شورا و شهرداری باید دولت نیز به این موضوع ورود پیدا کند.
مهدی چمران با بیان اینکه بافت فرسوده یکی از مشکلات قدیمی شهر تهران است، اظهار داشت: برخی از بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی قرار دارند که باید براساس شرایط خاص میراث فرهنگی مورد بازسازی قرار گیرند اما مناطقی مانند اتابک و منطقه19 که مورد بازدید قرار گرفت جزو این بافت نیستند اما از نظر فرسودگی در شرایط نامناسبی قرار دارند.
وی با اشاره به اینکه طرح‌های گذشته نوسازی بافت‌های فرسوده چندان موفق نبوده و هنوز به نقطه قابل‌قبولی در این حوزه نرسیده‌ایم، گفت: باید راه‌حل‌های مناسب‌تری را پیش گرفت و به این نکته توجه کرد که برای حل مشکل بافت فرسوده وزارتخانه‌هایی مانند راه و شهرسازی، بانک‌ها و خود مردم نیز به این حوزه ورود پیدا کنند.
چمران با تاکید بر اینکه بافت فرسوده مشکل شهر تهران به تنهایی نیست، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های دولت باید طی مدت 10سال تمامی مشکلات بافت‌های فرسوده در کشور حل می‌شد اما در هیچ کجا این اتفاق رخ نداده است.
رئیس شورای شهر تهران درخصوص مشکلات مطرح شده توسط شهروندان در جریان بازدید از مناطق بافت فرسوده گفت: بسیاری از مردم در خانه‌های 40-30متری به‌صورت چند خانواری زندگی می‌کنند اما اگر خانه‌های خود را واگذار کنند تنها می‌توانند یک آپارتمان 60 متری بخرند بنابراین ترجیح می‌دهند یا چندین برابر ارزش واقعی زمین از شهرداری پول بگیرند که شهرداری گنج قارون ندارد و نمی‌تواند از پول مردم بدون برنامه هزینه کند و این برخلاف عدالت است یا اینکه ترجیح می‌دهند با ورود بحران‌های احتمالی در همین خانه زندگی کنند.
چمران با اشاره به اینکه در برنامه چشم‌انداز باید مشکل بافت فرسوده حل شده باشد، گفت: 60 هزار واحد مسکونی در محدوده بافت فرسوده که سه ویژگی ریزدانه، ناپایداری و عدم‌دسترسی دارند واقع شده اما براساس برآوردهای ما 12 هکتار از پایتخت در بافت فرسوده ناپایدار قرار دارد که باید برای نوسازی آن برنامه‌ریزی‌های مالی و... انجام شود.
همچنین نایب رئیس شورای شهر تهران در حاشیه این بازدید گفت: تنها شهرداری و شورا به مسئله بافت‌های فرسوده ورود پیدا کرده‌اند و سایر نهادهای مسئول تنها به‌صورت نمایشی به این حوزه وارد شده‌اند.حسن بیادی با اشاره به عملکرد مدیران سابق این سازمان گفت: در گذشته مدیریت بافت‌های فرسوده حرکتی متوسط داشته اما با تغییر مدیریت بارقه‌های امیدی در این سازمان دیده می‌شود؛ هر چند باید تلاش شود این سازمان تنها به‌عنوان سیاستگذار به این مسئله ورود پیدا کند و با مشارکت مردم و نهادهای مردمی در حل مشکلات بافت‌های فرسوده اقدام کند.
وی ادامه داد: قوه قضاییه، وزارت کشور، وزارت اقتصاد و دارایی، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی باید در این امر حضور پیدا کنند تا بتوان این حجم عظیم کاری را به سرانجام رساند. بیادی گفت: باید تمامی نهادهایی که در این زمینه مسئولیت دارند پول و زمان بگذارند و گمان کنند زلزله‌ای آمده و همانطور که در زمان بحران مشارکت دارند به کمک مدیریت شهری بیایند.
بیادی با بیان اینکه مدیریت واحد شهری می‌تواند در حل این مشکلات موثر باشد، گفت: ما برای تجمیع 2پلاک با مشکلات بسیاری در سازمان‌های مختلف روبه‌رو هستیم و گاهی مردم نیز با استفاده از موقعیت تلاش می‌کنند ملک خود را به چندین برابر بفروشند که این صحیح نیست.
منبع خبر: خبرگزاری مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت