شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 10:46 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
دلیل افزایش تراکم پهنه‌های مسکونی پایین آمدن قیمت مسکن است
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391
سخنگوی شهردار تهران در واکنش به اعتراض برخی اعضای شورای شهر به تغییر تراکم ها در پهنه های مسکونی گفت: این تغییرات به دلیل پیشگیری از افزایش قیمت مسکن در پایتخت ایجاد شده است.
سید محمد هادی ایازی با اشاره به گلایه های اعضای شورای شهر تهران نسبت به تغییرات طرح تفصیلی پایتخت گفت: برابر قانون تمام مصوبات کمیسیون ماده 5 ناظر بر طرح تفصیلی باید به تایید شورای عالی شهر سازی و معماری برسد، شهرداری تهران نیز بعد از هماهنگی با شورای شهر تهران و کمیسیون ماده 5 ، طرح تفصیلی را برای تصویب به شورای عالی شهرسازی که متشکل از نمایندگان مختلف دستگاهها و وزرات خانه‌هاست ارسال کرد.
وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی نیز نقطه نظرهایی نسبت به طرح داشت که مورد تایید شورای عالی شهرسازی قرار گرفت. بر اساس آن زمینهای پیرامونی شهر تهران به پهنه مسکونی تبدیل و با عنوان مسکن مهر در آن ساخت و ساز انجام شود.
ایازی با بیان این که اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع اعتراض دارند گفت: شورا پیشنهادی را مطرح کرد که شهرداری نیز با آن موافق است مبنی بر اینکه به جای ساخت و ساز در این محدوده وزارت راه و شهرسازی در بافت ها فرسوده ساخت و ساز کند تا تعداد قابل توجهی از افراد که فاقد مسکن هستند صاحبخانه شوند و هم ساکنان این محدوده که در ساختمانهای فرسوده زندگی می کنند صاحب خانه هایی ایمن شوند.
وی ادامه داد: اصلاحاتی کوچکی نیز در پهنه های مسکونی اعمال شده بود که به تصویب شورای عالی شهرسازی نیز رسیده بود و اعضای شورا هم با توضیحات شهردار نسبت به این موضوع قانع شدند.
ایازی در پاسخ به این پرسش که چرا درخواست افزایش تراکم در پهنه های مسکونی به شورای عالی شهر سازی برای تصویب ارائه شده گفت : این افزایش به دلیل آن بود که مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود و اجرایی شدن طرح تفصیلی تاثیر قابل توجهی برقیمت مسکن نگذارد. بیشتر اعضای شورای شهر نیز مخالفتی با این موضوع نداشتند اما تاکید داشتند وزارت راه به جای تغییر پهنه‌های مسکونی به ساخت و ساز در بافت های فرسوده ورود پیدا کند.
سخنگوی شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که تعهدات وزارت راه و شهرسازی در خصوص زمینهای مسکونی به مردم چه می شود گفت: ساز وکارهایی وجود دارد که این تعهدات به مکانهای دیگری منتقل شود اما ما نیز پس از اعتراض شورا این موضع را دنبال می کنیم.
منبع خبر: خبرگزاری مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت