جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 8:41 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
14 میلیون ایرانی در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1391
معاون وزیر راه گفت: 14 میلیون نفر از جمعیت شهرهای کشور در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند که این آمار حدود 20 درصد از جمعیت شهری کشور را شامل می‌شود.
مجید کیانپور صبح امروز در نشست توجیهی آموزشی شهرداران کهگیلویه و بویراحمد در خصوص بازسازی بافت‌های فرسوده شهری اظهار کرد: هر هکتار بازسازی در کشور به 100 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و در کشور 72 هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد.
وی افزود: در چند سال اخیر 6 هزار هکتار از بافت‌های فرسوده کشور بازسازی شده‌اند که اگر مابقی را بخواهیم با این اعتبار لازم انجام دهیم کار بسیار مشکلی خواهد بود و از توان دولت و شهرداری‌ها بر نخواهد آمد و نیازمند مشارکت مردم در این زمینه هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سالانه 10 درصد از بافت‌های فرسوده کشور بازسازی می‌شوند که این مهم نیازمند بسترسازی و همکاری شهرداری‌ها در خصوص تسهیل در اعطای پروانه و ایجاد زمینه بازسازی است.
وی در این زمینه عنوان کرد: وظیفه دولت در اجرای این مهم آموزش و اعطای تسهیلات است و شهرداری‌ها نیز فراهم نمودن زمینه‌ها و مردم نیز مشارکت و همت بالا در انجام این بازسازی‌ها را بر عهده خواهند داشت. مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران یادآور شد: تا سال 84 مقدار 900 هکتار از بافت‌های فرسوده کشور بازسازی شده بود که این میزان از سال 84 تا 89 به 4000 هکتار رسید و در سال 90 با همت دولت خدمتگزار این مهم یک‌هزار و 400 هکتار رسید که کاری بسیار بزرگ در سطح کشور به شمار می‌رود.
وی در خصوص مشکل دولت و شهرداری‌ها در بازسازی بافت‌های مسکونی و ایجاد راه حل مناسب تأکید کرد: مشارکت مردم در بازسازی اصل موضوع می‌باشد و با تسهیلاتی که دولت در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، می‌توانند در این راستا گام بردارند.
کیانپور در رابطه با میزان تسهیلات افزود: برای بازسازی بافت‌های شهری غیرصنعتی 200 میلیون ریال‌، بافت‌های نیمه صنعتی 220 میلیون ریال و برای بافت‌های صنعتی 250 میلیون ریال تسهیلات تعلق خواهد گرفت.
وی درخصوص این مطلب که حدود 20 درصد از جمعیت شهری کشور در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، ابراز داشت: 14 میلیون نفر از جمعیت شهرهای کشور در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها زندگی می‌کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و 200 واحد در کهگیلویه و بویراحمد بازسازی شده است که این میزان نسبت به تناسب و میانگین کشوری بسیار کم بوده و نیازمند همکاری ویژه مسئولان است.
منبع خبر: خبرگزاری فارس



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت