جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 9:18 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
تغییرات قیمتی آپارتمان با اجرای طرح تفصیلی
شنبه 16 ارديبهشت 1391
امسال با توجه به طرح تفصیلی جدید شهر تهران، املاک کلنگی شرایط جدیدی را پیدا می کنند که این وضعیت به طور حتم تاثیرات زیادی را بر قیمت این املاک خواهد گذاشت و نرخ آنها را در مناطق مختلف با افزایش یا کاهش روبرو می کند.
سال گذشته، سازندگان اعلام می‌کردند که املاک بدون جواز ساخت هرچه سریعتر جواز را از شهرداری دریافت کنند، زیرا در طرح تفصیلی جدید شهر تهران امکان توقف ساخت چند طبقه در برخی از مناطق وجود دارد؛ بنابراین همین شایعات موجب شده بود که مالکان، دست از فروش بردارند و شانس خود را برای افزایش قیمت در سال جدید امتحان کنند.
همین موضوع موجب شد که قیمت املاک کلنگی در سال گذشته افزایش پیدا کند؛ هرچند که این قیمتها کاذب بودند اما پیش بینی فعالان بازار مسکن این بود که گرانی املاک کلنگی، نرخ آپارتمان را در سال جدید تحت تاثیر قرار می دهد.
چندی پیش مجید کیان پور معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص طرح تفصیلی جدید در شهر تهران، گفته بود: در طرح تفصیلی جدید پلاک‌های بیش از 150 متر در بافت فرسوده که پروانه ساخت و ساز می گیرند یک طبقه تراکم تشویقی هم دریافت می کنند و به پلاک های ریز دانه بیش از 150 متر که تجمیع شوند 2 طبقه تراکم داده می شود.
این ابزار تشویقی که به منظور ساخت و ساز بیشتر در بافت فرسوده شهری در طرح تفصیلی جدید تهران آمده است از عواملی است که می تواند رونق بیشتر ساخت و ساز را در شهر تهران به همراه داشته باشد و بخش زیادی از نیاز به مسکن را تامین کند.
این عامل در کنار ساخت مسکن مهر در شهر تهران که از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام می گیرد، می تواند قیمت مسکن را در مناطق جنوبی و مراکز شهر تهران کاهش دهد و افزایش قیمت آپارتمان در شمال تهران که احتمالا در طرح تفصیلی جدید اجازه ساخت و ساز را ندارند را بوجود بیاورد.
منبع خبر: مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت