شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 9:50 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
تفاوت مسكن ويژه با مسكن مهر
شنبه 2 ارديبهشت 1391
پس از آنكه طرح ساخت مسكن مهر در كشور آغاز شد، استان تهران به عنوان يكي از گران ترين استانها در تامين و ساخت مسكن مورد توجه قرار گرفت. براين اساس، در شهرهاي جديد استان تهران ساخت مسكن مهر 99 ساله در دستور كار قرار گرفت.
يكي از ايراداتي كه به ساخت مسكن مهر در شهرهاي جديد گرفته مي شد، مسافت اين شهرها نسبت به شهر مادر است كه اين موضوع در كنار هزينه سنگين تامين زيرساختها دولت را برآن داشت تا بر بخش ديگر مسكن مهر تمركز كند؛ به همين جهت دولت برنامه ساخت مسكن مهر خودمالك در داخل شهرها را براي سال جديد را در دستور كار قرار داد كه ساخت و ساز در بافتهاي فرسوده با استفاده از تسهيلات كم بهره يكي از اين راهكارها بود.
اما موضوع ديگري كه به تازگي از سوي كميسيون ماده 5 مطرح شده، ساخت مسكن مهر در داخل شهر تهران است كه در اين روش در زمينهاي داخل شهر تهران مسكن مهر 99 ساله ساخته مي شود و وامهاي 20، 22.5 و 25 ميليون توماني مسكن به آن تعلق مي گيرد.
تفاوت عمده اين واحدها با مسكن مهر در كيفيت و مصالح بكاررفته در ساخت آنها است بطوريكه در نماي اين ساختمان ها از سنگ هاي گران قيمت استفاده شده و كابينت و كاشي كاري هاي مرغوبي در آن بكار مي رود.
همچنين ساخت مسكن ويژه علاوه بر مناطقي در تهران مانند حكيميه، چيتگر و تهرانسر در شهر جديد پرديس در كنار ديگر مسكن‌هاي مهر، ساخته مي شود اما از نظر نماي بيروني و داخلي تفاوت هاي عمده اي با واحدهاي ديگر خواهد داشت.
از آنجايي كه زمين اين واحدها مانند ديگر مسكن هاي مهر از سوي دولت تامين مي شود، بنابراين در زمره مسكن مهر 99 ساله به شمار مي رود و تنها اعياني آن به نام متقاضي خواهد بود. رئيس سازمان ملي زمين و مسكن هم در اين خصوص به مهر گفته است: نقاطي در داخل شهر شناسايي شدند كه فعلا در مراحل رفع معارض هستند، بنابراين هنوز ميزان زمين اختصاص يافته به اين طرح مشخص نيست.
در خصوص ساخت مسكن ويژه در تهران، ايرج رهبر رئيس كانون سراسري انبوه سازان گفت: واحدهاي مسكن ويژه مانند ديگر واحدهاي مسكن مهر است با اين تفاوت كه در بخش نازك كاري و كيفيت ساخت از مسكن مهر تكميل تر هستند.
وي بابيان اينكه قيمت اين واحدها به نسبت آماده سازي براي ساخت تعيين مي شود، اظهار داشت: اگر آماده سازي زمين ها هزينه بيشتري داشته باشد قيمت واحدها را افزايش مي دهد اما اگر بخشي از اين زمين ها هزينه زيادي نداشته باشند بطور حتم تاثير زيادي بر قيمت نهايي نخواهد داشت.
رهبر بابيان اينكه هزينه آماده سازي در شهر جديد پرديس گران تر از 3 نقطه ديگر مشخص شده براي اين طرح است، بيان كرد: زمين در اين منطقه عادي نيست و هزينه زيادي دارد تا به مرحله ساخت برسد بنابراين قيمت آن به همراه افزايش كيفيت در ساخت، بالاتر از ديگر واحدهاي مسكن ويژه در تهران است.
رئيس كانون سراسري انبوه سازان افزود: دولت در حال حاضر مشغول رفع معارض اين زمين ها در تهران است كه پس از حل مشكلات آنها در اختيار انبوه سازان براي ساخت قرار مي گيرد.
منبع خبر: جهان نيوز



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت