شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 5:25 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
در تهران160 نفر در 15 روز اول‌سال صاحبخانه شدند
دوشنبه 21 فروردين 1391
آخرين اطلاعات منتشر شده از سوي سامانه معاملات املاك در تهران نشان مي‌دهد كه ظرف دو هفته پس از آغاز سال جديد 160 خانوار تهراني در اين شهر صاحبخانه شدند كه اين ميزان در مقايسه با دو ماه پاياني سال 90، يعني بهمن و اسفند، به ميزان چشمگيري كاهش يافته است.
رييس اتحاديه املاك تهران در اين زمينه اعلام كرد: در پانزده روز اول سال تنها 160 معامله خريد و فروش مسكن در تهران صورت گرفته است.
مصطفي قلي خسروي افزود: كاهش چشمگير تعداد معاملات خريد و فروش مسكن در روزهاي آغازين سال به علت انجام بيشتر معاملات تا قبل از آغاز سال جديد است كه اين امر باعث افزايش ميزان معاملات در دو ماه بهمن و اسفند شد.
وي با بيان اينكه به تصوير كشيدن معضلات بازار مسكن تنها باعث افزايش تنش‌ها در اين بازار مي‌شود، خاطرنشان كرد: مسكن مثل ساير كالاها نيست كه به محض گران شدن آن را از خارج وارد كنيم؛ بنابراين افزايش توليد و ساخت مسكن مهم‌ترين راه حل كنترل قيمت‌ها در اين بازار محسوب مي‌شود.
خسروي تصريح كرد: دولت با برنامه‌هايي كه در قالب ساخت مسكن مهر و مسكن ويژه در پيش گرفته است سعي در كنترل بازار مسكن و جلوگيري از افزايش قيمت‌ها دارد.
وي با بيان اينكه در سال جاري امكان دسترسي به اطلاعات و آمار مربوط به معاملات مسكن فراهم شده است، گفت: همكاري مردم با مشاوران املاك و مطالبه كد رهگيري از سوي آنان باعث نهادينه شدن ثبت معاملات در سامانه املاك در تهران شده است.
به گفته خسروي، چون در سال‌هاي گذشته چنين سامانه‌اي را نداشتيم نمي‌توانستيم با آمار و ارقام در خصوص تعداد خريد و فروش مسكن اظهار نظر كنيم.
منبع خبر: دنياي اقتصاد



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت