جمعه 06 اردیبهشت 1403 ساعت: 6:02 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
مسكن ۱۱ درصد گران شد؛ اجاره بها ۱۲ درصد
شنبه 19 فروردين 1391
معاون وزير راه و شهرسازى با بيان اينكه سال گذشته اجاره بها به طورميانگين ۱۰ تا ۱۲ درصد و خريد و فروش هم حدود ۱۱ درصد افزايش قيمت داشت، گفت: اجراى قانون هدفمندى يارانه ها بر نهاده هاى توليد مسكن تاثير گذار بود اما باز هم مسكن آرامش در سال گذشته داشت.
ابوالفضل صومعلو بابيان اينكه هدفمندى يارانه ها سال گذشته بر بازار مسكن تاثير گذاشت، گفت: اجراى قانون هدفمندى يارانه ها بر قيمت نهاده هاى مسكن مانند مصالح ساختمانى و حمل و نقل تاثير زيادى داشته است اما با وجود اين، بازار مسكن در سال ۹۰ هم كه اوج پيش گرفتن بازارهاى رقيب مسكن بود، آرامش خود را حفظ كرد.
وى در خصوص ميزان افزايش اجاره بها و خريد و فروش مسكن در سال گذشته، اظهار داشت: بنده معتقد بودم كه اجاره بها به طور ميانگين بيش از ۱۰ تا ۱۲ درصد بالا نرفته بود و در خريد و فروش هم حدود ۱۱ درصد افزايش قيمت داشتيم و البته همه مسئولان و نمايندگان مجلس هم اذعان دارند كه مسكن سال گذشته آرامش داشت و قيمت آن نيز مطلوب و مناسب بود.
معاون وزير راه و شهرسازى با بيان اينكه سياست اين وزارتخانه براى كنترل بازار مسكن در سال جديد مشخص شده است، گفت: برنامه افتتاح هاى مسكن مهر، سياست اقتصادى و سياست پولى ما نيز مشخص شده است و اميدواريم خط اعتبارى مسكن مهر را براى امسال هم بگيريم.
وى در خصوص دريافت دفترچه اقساطى بانك از سوى متقاضيان مسكن مهر، گفت: تاكنون ۱۱۲ هزار و ۵۴۶ هزار خانوار در شهرهاى بالاى ۲۵ هزار نفر و ۶ هزار و ۵۶۴ خانوار در شهرهاى جديد دفترچه اقساطى بانك را گرفتند و وارد چرخه پرداخت اقساط بانكى شدند و سياستى نيز به كار برده شده كه بدون دفترچه خانه را تحويل نمى دهند.
صومعلو با بيان اينكه ۱۷ استان در نوبت افتتاح مسكن مهر قرار دارند و مسئولان وقت افتتاح تمام اين واحدها را ندارند، گفت: هم اكنون در پرند، پرديس و هشتگرد مسكن مهر در حد مطلوب و با كيفيت در حال ساخت است و يك واحد ۷۰ مترى با همه امكانات تا حداكثر ۷ ميليون تومان واگذار مى شود در حاليكه ۲۰ متر يا ۳۰ متر را نمى توان در جنوب تهران با ۳ برابر اين رقم هم تهيه كرد.
منبع خبر: ابرار



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت