|
تازهها و اخبار |
شنبه 17 دي 1390 |
|
مقطوع شدن قيمت ساخت پروژهها از مسائلي است كه طي ماههاي اخير به شدت مورد توجه مسوولان وزارت راه و شهرسازي قرار گرفته است تا علاوه بر اينكه از اعتبارات اندك اين بخش به صورت بهينه استفاده شود، عمر طولاني ساخت پروژهها كه گاها توجيه آنها را از بين ميبرد، كاهش يابد.
مهندس احمد صادقي – مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، درباره مقطوع شدن قيمت ساخت پروژههاي وزارت راه اظهار كرد: از ابتداي ورود به وزارت راه، تغيير سياستهاي اجرايي از ماموريتهاي اصلي ما بود و در اين راستا به دنبال مقطوع كردن قيمتها بوديم.
وي با بيان اينكه در اين راستا جلسات بسياري برگزار شد، تصريح كرد: در برخي بخشها مانند روسازي خطوط راهآهن و ساخت ايستگاهها اين اقدام انجام شده و براي ساير بخشها درحال مطالعه هستيم تا قيمتها مقطوع شود.
صادقي اضافه كرد: براي مقطوع كردن قيمتها به جاي استفاده از فهرست بها، مشخص ميشود كه پروژه بايد با اعتبار و قيمت معين براي هر كيلومتر طي مدت زماني معلوم تكميل شود؛ در چنين شرايطي پيمانكاران براي اينكه به سود دست يابند از روشهايي استفاده ميكنند كه هزينهها را كاهش دهند.
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه اين امر باعث تغيير طراحيها ميشود، خاطرنشان كرد: با اين روش مدت زمان اجراي پروژهها كاهش يافته و در زمان مورد نظر تكميل ميشود.
وي تصريح كرد: اگر پيمانكار صورت وضعيت بياورد اما پول نداشته باشيم كه بدهيم، در قرارداد ذكر ميكنيم به ازاي تاخير در پرداخت صورت وضعيت براساس تورمي كه بانك مركزي اعلام ميكند پول را پرداخت ميكنيم.
|
|
|
|
منبع خبر: ايسنا |
|
| |