جمعه 06 اردیبهشت 1403 ساعت: 7:04 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
استاندارد سازى ساخت و سازها بايد مطالبه اصلى مردم باشد
شنبه 21 آبان 1390
سيد مهدى هاشمى -رئيس سازمان نظام مهندسى ساختمان كشور - ضمن اعلام اين خبر اظهار كرد:يكى از شاخص هاى ارزيابى كشورها قانونمندى و رعايت مقررات است كه اين موضوع در كشور ما فرهنگ سازى مناسبى نشده است.
وى بيان كرد: ساختمانها و ابنيه ها از سرمايه هاى كشور هستند كه به دليل عدم آشنايى با مقررات و قوانين، منافع مردم به خطر مى افتد. هاشمى گفت: در ساخت و سازها بايد به كيفيت توجه شود و صرفه جويى در برخى هزينه ها ممكن است در نهايت مجموع هزينه هاى ساخت و ساز را بالا ببرد.
وى افزود: گاهى اوقات مى توانيم با افزايش حدود ۳۰ درصد در برخى از هزينه ها، كيفيت ساخت و ساز را حداقل تا سه برابر افزايش دهيم و سرعت اجرا را نيز دو برابر كنيم.
هاشمى تصريح كرد: بعد از گذشت ۱۶ سال شاهد حركتى با برنامه و منظم براى رشد و اعتلاى مهندسى در كشور هستيم كه اميدواريم در برنامه هاى ميان مدت و بلند مدت به نتايج پيش بينى شده دست يابيم.
وى تصريح كرد: در دستگاههاى دولتى و يا تشكل هاى خاص حكومتى تغيير و اصلاح روشها نيازمند زمان است اما در تشكل ها اين طور نيست و استانداردسازى بايد از مطالبات كارشناسان و متخصصان باشد.
رئيس سازمان نظام مهندسى ساختمان كشور اظهار اميدوارى كرد با راه اندازى تشكل نظام مهندسى و حفظ وحدت و هم افزايى كارشناسان بتوان در فرهنگ سازى مسائل مربوط به ساخت و سازها، بستر مناسبى براى مطالبه خواسته هاى منطقى مردم و كارشناسان در كيفى سازى و استاندارد سازى ساخت و سازها فراهم شود.
وى افزود: با اتخاذ راهكارهاى مناسب در كيفيت ساخت و سازها مى توان به ساخت و ساز هويت داد و با فرهنگ سازى مناسب موانع را برطرف كرد تا شاهد ساخت و سازهاى مناسب با كيفيت، سريع و كم هزينه در كشور باشيم تا نمادى از اقتصاد، مديريت، بهداشت و رفاه براى مردم محقق شود.
رئيس سازمان نظام مهندسى ساختمان كشور گفت: اصلاح ساخت و سازها و توجه به كيفى سازى آن نيازمند بستر سازى در تمام نقاط كشور است.
منبع خبر: ابرار



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت