چهارشنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت: 11:20 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
ممنوعيت تغيير نماي ساختمان توسط مالكين
سه شنبه 10 آبان 1390
معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه بايد قانوني كه به مالك اجازه هرنوع ساخت و سازي را در نماي ساختمان مي دهد تغيير كند، گفت: كارگروهي در شوراي عالي شهرسازي و معماري براي تدوين و ترويج الگوي معماري ايراني-اسلامي شكل گرفته است.
ميرمحمد غراوي درباره وضعيت معماري ساختمان ها در كلان شهرها به خصوص تهران، اظهار داشت: متاسفانه در معماري ساختمان ها اصول و بنيان هاي اصلي معماري ايراني-اسلامي رعايت نمي شود كه اين موضوع بارها هم مورد اعتراض كارشناسان قرار گرفته است.
وي دليل اين موضوع را قوانيني دانست كه اجازه تغييرات به مالك بخش خصوصي را مي دهد و عنوان كرد: قوانين به مالك اجازه مي دهد كه براساس سليقه و ذائقه خود ساختمان را طراحي كند و حتي بدون تمام شدن نماي ساختمان در آن ساكن شود.
معاون وزير راه و شهرسازي، تصريح كرد: در طرح جامع شهرها يك سري محدوديت ها براي برخي موارد مرتبط با معماري وجود دارد اما تبعيت كامل از تمامي اين قوانين بسيار دشوار است كه عموما هم به اجرا نمي رسند.
غراوي افزود: بنابراين ريشه برخي از مشكلات به اين برمي گردد كه در قوانين موضوع مالكيت به درستي تعيين نشده است تا مالك اجازه هرنوع تغييري را در نماي ساختمان نداشته باشد.
وي بابيان اينكه اگر اين محدوديت ها در قوانين اعمال شود، سخت تر خواهد شد، اظهار داشت: شوراي عالي شهرسازي و معماري كشور به عنوان مرجع سياست گذاري شهرسازي و معماري در كشور مصوبات خوبي در اين زمينه داشته است.
معاونت معماري و شهرسازي وزارت راه و شهرسازي بابيان اينكه مصوباتي در شوراي عالي معماري و شهرسازي به تصويب رسيده است، بيان كرد: بايد به سمتي برويم كه از فرهنگ غربي كمتر در ساختمان سازي استفاده شود و ساخت وسازها براساس الگوي ايراني-اسلامي انجام گيرد.
غراوي با اشاره به تشكيل كارگروهي در شوراي عالي شهرسازي و معماري دراين باره، اظهار داشت: اين كارگروه از متخصصان معماري كشور تشكيل شده است كه در اين كارگروه به ترويج الگوهاي ايراني-اسلامي مي پردازند و مصوبات اين كارگروه براي همه اركان دولت لازم الاجراست.
منبع خبر: روزنامه مردم سالاري



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت