پنجشنبه 08 فروردین 1403 ساعت: 12:39 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
انبوه‌سازان همچنان سردرگم بين وعده‌هامعافيت مالياتي مسكن‌مهر چه شد؟
شنبه 30 مهر 1390
در حالي كه وزارت راه‌وشهرسازي بر معافيت مالياتي ساخت‌وسازهاي مسكن‌مهر تاكيد مي‌كند، اما انبوه‌سازان نوبت به نوبت با برگه‌هاي ارسالي از سوي مراجع مالياتي كشور مواجه مي‌شوند كه طبق آن بايد ماليات 5 درصدي ساخت مسكن‌مهر را پرداخت كنند. وزارت راه‌وشهرسازي با استناد به مصوبه سال 88 كارگروه مسكن و اصلاحيه سال89 آن مصوبه، به سازنده‌هاي مسكن‌مهر وعده داده ماليات موضوع ماده 104 قانون ماليات‌هاي مستقيم از مسكن‌مهر حذف شده كه به اين ترتيب سازنده‌ها و به تبع آن متقاضيان، الزامي به پرداخت 5 درصد قيمت تمام‌شده واحدها تحت عنوان ماليات را ندارند.اما به‌رغم اين وعده كه يك‌سال از انتشار آن مي‌گذرد، از يك‌سو برخي سازنده‌ها نقض آن را تجربه كرده‌اند و از سوي ديگر مسوولان در اين وزارتخانه در حال رايزني با مسوولان مالياتي برسر اشتراك‌نظر در موضوع عفو مالياتي مسكن‌مهر هستند.
سازمان امور مالياتي در قضيه عفو ماليات مسكن‌مهر معتقد است چنانچه سازنده‌ها در حين ساخت پرداختي به اشخاص ثالث داشته باشند بايد ماليات آن را پرداخت كنند و به همين خاطر در شهرهايي از جمله تهران و شيراز براساس گزارش‌هايي كه رسيده، براي برخي انبوه‌سازان مسكن‌مهر برگه‌هاي مالياتي ارسال شده كه اگر طبق قانون آن را پرداخت نكنند براي تعريف پروژه‌هاي جديد، با مشكل بدهي مواجه خواهند شد. آيا مي‌شود دستگاه‌هاي دولتي دو برداشت متفاوت از يك مصوبه دولت داشته باشند؟
تا زماني كه موضع مشتركي در زمينه عفو مالياتي مسكن‌‌مهر برقرار نشود، سازنده‌ها چاره‌اي جز پرداخت به موقع ماليات ندارند، چرا كه در غير اينصورت علاوه بر جريمه ناشي از تاخير پرداخت، براي دريافت تسهيلات و از همه مهمتر صدور خدمات فني مهندسي نيز به مشكل برخواهند خورد.
آرش بازيار سازنده مسكن‌مهر ضمن ارائه مداركي دال بر سردرگمي در موضوع معافيت مالياتي مسكن‌مهرگفت: هم‌اكنون براي ساخت‌وساز در كشور عراق بايد ابتدا تسويه حساب مالياتي دريافت كنم. اين در حالي است كه مسوولان مسكن‌مهر به صراحت تاكيد مي‌كنند مسكن‌مهر از ماليات معاف است، اما شواهد چيز ديگري را نشان مي‌دهد.
منبع خبر: دنياي‌اقتصاد



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت