پنجشنبه 05 اردیبهشت 1403 ساعت: 9:32 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
فاطمی عقدا اعلام کرد: پرت 25 درصدی مصالح ساختمانی بی‌کیفیت/ صنعتی‌سازی راهکار کاهش هزینه
چهارشنبه 20 مهر 1390
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قیمت مقطوع متری 300 هزار تومان در قراردادهای آینده مسکن مهر هم قابل اجراست، گفت: براساس برآوردها مصالح ساختمانی بی کیفیت هنگام بارگیری 25 درصد پرت دارند.
سید محمود فاطمی عقدا قیمت مقطوع متری 300 هزار تومان را برای ساخت مسکن مهر در سال آینده قابل اجرا دانست و گفت: ساخت مسکن مهر با قیمتی که وزیر اعلام کرد قابل ساخت است و در زمانیکه طرح تحول اقتصادی در حال اجراست جلوگیری از پرت هزینه ها و ساخت و ساز بهینه و درست ضرورت دارد.
وی با بیان اینکه مسکن مهر هم به شیوه صنعتی سازی باید ادامه یابد، بیان کرد: انبوه سازان با تولید انبوه در مسکن مهر می توانند با قیمت متری 300 هزار تومان برای سال آینده هم ساخت وساز را ادامه دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: بطور حتم اگر پرت انرژی و مصالح ساختمانی کاهش یابد علاوه بر اینکه هزینه ساخت و ساز با کاهش مواجه می شود حاشیه سود سازندگان هم پایین نخواهد آمد. وی با انتقاد از تولید مصالح غیر استاندارد در کشور، بیان کرد: اگر مصالح ساختمانی بی کیفیت تولید و پس از آن در ساخت و ساز ها بکار روند موجب پرت انرژی و افزایش هزینه حمل و نقل خواهد شد زیرا اینگونه مصالح در زمان بارگیری هم با پرت مواجه می شوند.
رئیس مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن با اشاره به اینکه براساس برآوردها مصالح ساختمانی بی کیفیت هنگام بارگیری 25 درصد پرت دارند، اظهار داشت: متاسفانه این پرت انرژی را مردم می پردازند زیرا سازندگان این افزایش هزینه ها را به قیمت مسکن اضافه می کنند.
فاطمی عقدا تصریح کرد: اگر تولیدکنندگان مصالح ساختمانی استاندارد تولید کنند و سازندگان هم از مصالح باکیفیت در ساخت و ساز استفاده کنند سود آن به سازندگان بازمی گردد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر صنعتی سازی مسکن بر کاهش قیمت ها، گفت: کاهش زمان ساخت و جلوگیری از خواب سرمایه در صنعتی سازی از مواردی است که در کاهش قیمت ها بسیار موثر است و به اقتصادی شدن ساخت مسکن کمک می کند.
منبع خبر: مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت