جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 4:31 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
معاون وزیر راه و شهرسازی خبرداد: بهسازی واحدهای مسکونی فرسوده دردستور کار
دوشنبه 18 مهر 1390
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بهسازی 250 هزار واحد مسکونی فرسوده در دستور کار قرار دارد که امید است تا پایان سال 91 عملیات بهسازی و نوسازی آنها به انجام رسد.
مجید کیان پور در حاشیه بازدید از بافت فرسوده قلعه حسن در شهر گرگان مرکز استان گلستان اظهار امیدواری کرد که تا پایان مهر ماه جاری 60 هزار واحد از این تعداد که از سال 88 تا پایان سال 89 در دستور کار بوده به بهره برداری برسد و 40 هزار واحد دیگر تا پایان سال جاری و بقیه نیز تا پایان سال 91 بهره برداری شوند.
وی با بیان این که اکنون در 450 شهر کشور، حدود 70 هزار هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است، افزود: براساس برنامه پنجم توسعه، سالانه 10 درصد آن ها از طریق حمایت تسهیلاتی و صدور پروانه های نوسازی و بهسازی که توسط شهرداری ها صادر می شوند، بهسازی و نوسازی خواهند شد.
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران متذکر شد: طی دو ماه گذشته، پنج هزار و 400 هکتار از این محدوده ها بهسازی شده اند.
کیان پور در باره طرح خودمالکی بافت های فرسوده شهری نیز اظهار داشت: در این طرح، شهرداری ها مجوز نوسازی را برای مالکان صادر کرده اند و با بسترسازی و آموزش شرکت های عمران سازان و تبلیغات رسانه ها، استقبال خوبی از این طرح در کشور صورت گرفته است.
وی افزود: این واحدها با معرفی به بانک های عامل از تسهیلات 250 میلیون ریالی برای صنعتی سازی و 200 میلیون ریالی برای سنتی سازی بهره مند می شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به ازای بهسازی هر یک واحد مسکونی فرسوده در کشور 3/2 برابر واحد جدید و در بافت فرسوده به ازای هر یک واحد، 3/3 واحد مسکن با الگوی مصرف ساخته می شود.
منبع خبر: اکونیوز



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت