شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 8:19 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
چالش جدید پیش روی مسکن مهر/ آنالیز هزینه ساخت از سوی انبوه سازان
يكشنبه 17 مهر 1390
افزایش قیمت ساخت و ساز مسکن در کشور و نگرانی انبوه سازان و تاکید وزیر راه و شهرسازی بر قیمت مقطوع برای قراردادهای آینده مسکن مهر، ساخت و ساز مسکن مهر را با چالش جدیدی روبرو کرده است.
با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و رشد قیمت برخی از مصالح ساختمانی و افزایش تورم، سازندگان مسکن مهر که عمده آنها را انبوه سازان تشکیل می دهند نسبت به افزایش قیمت ساخت و ساز مسکن ابراز نگرانی کردند زیرا وزارت مسکن و شهرسازی سابق قیمت مقطوع متری 300 هزار تومان را برای ساخت مسکن مهر تعیین کرده بود.
با گذشت حدود 6 ماه از طرح هدفمندی یارانه ها انبوه سازان در نیمه دوم امسال اعلام کردند که هزینه ساخت و ساز مسکن علیرغم وعده های ستاد هدفمند سازی یارانه ها با افزایش 20 درصدی مواجه شده است که این امر بطور حتم بر قیمت ساخت وساز مسکن مهر تاثیر گذار خواهد بود و انبوه سازان نمی توانند برای قراردادهای سال آینده این قیمت را بپذیرند.
اما رئیس مرکز تحقیقات ساختمان ومسکن وزارت راه و شهرسازی در واکنش به این موضوع به مهر اعلام کرد که قیمت ساخت و ساز مسکن پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها تنها با 10 درصد افزایش قیمت مواجه شده است که این هم تاثیر چندانی بر هزینه های ساخت مسکن مهر نمی گذارد. اما هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی ضمن مخالفت با هرگونه افزایش قیمت ساخت مسکن مهر، بر قیمت مقطوع 300 هزار تومان در هر مترمربع تاکید کرد که این موضوع می تواند قراردادهای آتی مسکن مهر را تحت تاثیر قرار دهد و موجب بی میلی انبوه سازان در ادامه طرح مسکن مهر شود.
منبع خبر: مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت