جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 11:57 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
ساخت مسکن مهر، متری 300 هزار تومان مقطوع
سه شنبه 12 مهر 1390
وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت متری 300 هزار تومان ساخت مسکن مهر برای سال 91 و 92 مقطوع است و نسبت به قیمت سال 90 هیچ تغییر نخواهد کرد.
علی نیکزاد در مراسم روز جهانی اسکان بشر شهرها و تغییرات آب و هوا افزود: قیمت ساخت مسکن مهر برای سال 91 و 92 مقطوع بوده و قراردادی که با انبوه‌سازان خواهیم بست بالاتر از قیمت‌های امسال نخواهد بود.
وی با انتقاد از برخی اساتید اقتصادی که می‌گویند مسکن مهر خدمتی به شهرسازی نکرده و کیفیت ساخت آنها پائین است تاکید کرد: خدمتی که مسکن مهر به شهرسازی کرده هیچ پروژه‌ای و هیچ ساخت و سازی نکرده است.
نیکزاد ادامه داد: مسکن مهر توانسته بر حاشیه‌نشینی، تخلفات ساختمانی و زمین‌خواری غلبه کند و رانت‌خواری زمین را کاهش دهد.
وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: با صراحت می‌گویم اگر فردی در 22 منطقه تهران زمینی سراغ دارد به ما اعلام کند. اما باید بگویم اگر ما بخواهیم در داخل شهر تهران ساخت و ساز کنیم باز هم از ما انتقاد خواهد شد که چرا مسکن مهر را در تهران ادامه می‌دهید.
وی ادامه داد: تلاش وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن این است که هیچ بنایی به افتتاح نرسد تا زمانی که آب و برق و گاز آن وصل نشده باشد. پس باید به بهره‌برداری رسیدن واحدهای مسکونی مهر را یک کار عظیم و قابل ستایش دانست.
نیکزاد گفت: وقتی قیمت مقطوع برای ساخت و ساز مسکن مهر را در سال جاری اعلام و با انبوه‌سازان قرارداد بستیم همه به ما خندیدند اما همه الان می‌بینند که بسیاری از شرکتهای داخلی و خارجی با جدیت به دنبال ساخت مسکن مهر برای سال 91 و 92 هستند.
به گفته وی اعلام قیمت مقطوع برای ساخت و ساز مسکن مهر یک اقدام شجاعانه است.
نیکزاد تاکید کرد: هدف از اعلام قیمت مقطوع برای سال 91 و 92 این است که انبوه‌سازان به دنبال بهره‌وری بروند چرا که با بهره‌وری می‌توانند به راحتی پروژه خود را به قیمت مناسب به اتمام برسانند.
وی تصریح کرد: بنده معتقد هستم که اگر انبوه‌سازان و پیمانکاران از پروژه مسکن مهر حذف شوند امکان بیشتر توسعه مسکن مهر میسر نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دیگر زمان سنتی‌سازی مسکن سپری شده و همه باید به سمت صنعتی سازی برویم گفت: اگر افزایش سقف مسکن مهر در اختیار بنده بود سقف تسهیلات ساخت مسکن مهر به صنعتی سازی را از 25 به 30 میلیون افزایش می‌دادم.
منبع خبر: بنا نیوز



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت