شنبه 10 فروردین 1403 ساعت: 5:51 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
خسروي:تعيين قيمت مسكن شدني نيست
چهارشنبه 6 مهر 1390
طرح بلوك‌بندي قيمت مسكن در مناطق 22 گانه تهران كه تا پيش از اين علي نيكزاد، وزير راه و شهرسازي بارها اعلام كرده بود با حمايت مشاوران املاك در حال پيگيري است، روز گذشته توسط رييس اتحاديه مشاوران املاك مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت.
مصطفي قلي خسروي با اشاره به محترم بودن «حق مالكيت» گفت: تعيين قيمت براي مسكن شدني نيست چون استخراج اين قيمت‌ها و درج آنها به صورت جدول منطقه‌اي نمي‌تواند در كاهش قيمت‌ها موثر باشد و همه ما مي‌دانيم عرضه مناسب مسكن است كه مي‌تواند در تعادل‌ قيمت‌ها مؤثر باشد.
خسروي با اشاره به پيشرفت كمتر از 20 درصدي اين طرح گفت: با نظارت وزير راه و شهرسازي، آرام آرام قيمت مسكن مناطق مختلف تهران براي طرح بلوك بندي در حال استخراج است.
او در گفت‌وگو با خبرگزاري «فارس» افزود: طرح بلوك‌بندي قيمت مسكن و اجاره‌بهاي تهران طبق دستور وزير راه و شهرسازي در حال انجام است و تاكنون نيز براي پيشبرد اين برنامه چندين جلسه براي تعيين قيمت مسكن مناطق برگزار شده است.
او با بيان اينكه مالكيت محترم و در اسلام محترم‌تر است، گفت: قيمت‌گذاري مناطق بايد با ظرافت انجام شود تا بتوانيم يك بلوك‌بندي انجام دهيم تا اين مناطق روي سايت سامانه كد رهگيري براي استفاده مشاوران املاك گذاشته شود.
او ادامه داد: به عنوان مثال با گذاشتن قيمت اين مناطق در جدول روي سايت اگر فردي بخواهد قيمت مسكن بالايي به بنگاه املاك ارائه دهد، اين مشاور املاك مي‌تواند با ورود به اين سيستم و ديدن جدول قيمت‌ها، ارائه‌كننده آن قيمت را براي پايين آوردن قيمت موردنظر توجيه كند تا در نهايت با توافق مالك و مستاجر به يك قيمت مطلوبي دست يابند.
رييس اتحاديه املاك با امكان‌پذير نبودن تعيين قيمت مسكن از اين طريق عنوان كرد: در حال حاضر عرضه و تقاضاي مسكن در حال متعادل شدن است و همچنين مسكن مهر و ساماندهي املاك و مستغلات توانست حاشيه‌نشيني شهرها و حلبي‌آبادها را از بين ببرد و از سوي ديگر زماني كه عرضه مسكن افزايش يابد مطمئنا اجاره‌بهاي مسكن نيز متعادل خواهد شد.
رييس اتحاديه املاك كشور افزود: بايد تمام مناطق تهران را در بلوك‌ها استخراج كرد تا به طور دقيق مشخص شود كه قيمت كف يك منطقه چه ميزان و قيمت سقف آن مسكن در چه حدي است و پس از استخراج آن و جدول قيمت‌ها را تهيه كرده و آن را در سامانه كد رهگيري به نمايش بگذاريم.
خسروي گفت: در اين طرح قرار است سازمان پست براي درج كدپستي، شهرداري براي كمك به تعيين قيمت و سازمان امور مالياتي هم براي ارائه جدول مالياتي براي پيشبرد اين طرح همكاري كند.
منبع خبر: دنياي اقتصاد



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت