شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 1:21 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
پيام رئيس مجلس به همايش توسعه‌دهندگان پروژه‌هاي مسکن و ساختمان ايران
دوشنبه 4 مهر 1390
پيام رئيس مجلس به همايش توسعه‌دهندگان پروژه‌هاي مسکن و ساختمان ايران رئيس مجلس شوراي اسلامي در پيامي به همايش توسعه‌دهندگان پروژه‌هاي مسکن و ساختمان ايران، ابراز اميدواري کرد با برگزاري اين همايش، شاهد ايجاد پويايي و نشاط در فعاليت‌هاي ساختمان و مسکن با تلاش بخش خصوصي در کشور باشيم.
به گزارش خبرگزاري آريا ، در پيام لاريجاني آمده است: برگزاري گردهمايي بزرگ تشکل‌هاي صنفي و مهندسي صنعت ساختمان فرصت مناسب و ويژه‌اي است که دست‌اندرکاران اين بخش بتوانند در فضايي صميمانه به بحث و تبادل نظر بپردازند و از اين حيث مي توان آن را گامي بلند و مثبت در اين زمينه دانست.
از آنجا که رونق در بازار مسکن و ساخت و ساز، باعث ايجاد پويايي در کل اقتصاد کشور و فعال شدن صنايع کوچک و بزرگ مي‌گردد بنابراين جا دارد در مسير چشم‌انداز توسعه کشور توجه ويژه‌اي به اين بخش معطوف شود.
اين پيام مي افزايد: براي تحقق اين امر لازم است تمام تشکل‌هاي صنفي و مهندسي دست به دست هم دهند و با همکاري يکديگر نيازها و چالش‌هاي بخش مسکن را شناسايي کنند و چشم‌اندازهاي اين مسير را به مثابه يک افق روشن ترسيم نمايند، همچنين تشکيل شوراي هم‌انديشي و اتاق فکر صنعت ساختمان مي‌تواند حرکت بسيار مؤثري در برقراري اين ارتباط گروهي و ارائه راهکارهاي جمعي مناسب در اين جهت لحاظ شود.
در حال حاضر چالش‌هاي زيادي درخصوص مسئله مسکن در کشور وجود دارد، ولي نکته مهم نياز مردم به مسکن مناسب است که اين نياز تنها در صورت گسترش ساخت و ساز توأم با کيفيت و از سوي ديگر با کاهش هزينه‌ها براي قشرهاي مختلف مردم ميسر مي‌شود.
در بخش ديگري از اين پيام تصريح شده است: در اين راستا بحث توسعه‌دهندگان صنعت ساختمان که امروزه جايگاه مهمي در عرصه توسعه جهاني دارد براي کشور ما نيز اهميت ويژه‌اي پيدا مي‌کند؛ به همين منظور بايد به گسترش بخش خصوصي و جلب سرمايه‌گذاران به عرصه ساخت و ساز بپردازيم و لذا براي شکوفا کردن صنعت ساختمان و ورود توسعه‌دهندگان به اين عرصه لازم است بخش‌هاي خصوصي تقويت شوند و مورد حمايت قرار گيرند.
در راستاي نيل به اين اهداف مجلس شوراي اسلامي با پيگيري قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسکن در لايحه برنامه پنجم توسعه و ارائه طرح‌ها و مصوبات مرتبط با آن، تمام توان خود را در جهت گسترش صنعت ساختمان به کار گرفته است.
در ادامه پيام آقاي لاريجاني آمده است:‌ علاوه بر اين مجلس شوراي اسلامي با حمايت از بخش خصوصي مطابق قانون اساسي و فراهم کردن بسترهاي لازم براي تشويق سرمايه گذاران در امر ساخت و ساز، حداکثر سعي خود را براي تقويت اين بخش به کار بسته است و اميد مي‌رود که با برگزاري اين همايش و تشکيل شوراي هم‌انديشي صنعت ساختمان، موانع و آسيب‌هاي اين عرصه بيش از پيش تحليل شود و مورد بررسي قرار گيرد و سازوکارهاي لازم براي دستيابي به چشم اندازهاي روشن در آينده به وجود آيد.
منبع خبر: خبرگزاري آريا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت