سه شنبه 28 فروردین 1403 ساعت: 8:54 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

آرشیو دوربين كاردان
پل ریو آنتی ریو
 
پل ریو آنتی ریو بر روی خلیج کورینت در تاریخ 12 آگوست 2004 Corinth و درست3 روز قبل از شروع بازی های المپیک آتن افتتاح شد.این پل نماد موفقیت و فناوری در کشور یونان است که قدرت تکنیکی مهندسان این کشور را در آغاز هزاره ی سوم میلادی می نمایاند و در مدت 5 سال – دو سال کمتر از زمان تخمین زده – به بهره برداری رسید.ریو آنتی ریو بلندترین پل کابلی در دنیا که دارای 4 ستون مجوف بتونی بوده و تنها پلی ست که ستون های اصلی آن 65 متر زیر بستر دریا قرار دارد. ارتفاع کامل هر ستون 227 متر و وزن هر ستون به تنهایی 170 هزار تن است.
همکاری دو جانبه بونان و فرانسه در صرف هزینه ی 585 بیلیون دلار در اخمایی (7/1 میلیارد یورویی) برای اجرای این پل، نشان دهنده ی ارزش والای چنین پروژه ای در یک منطقه ی زلزله خیز است، که خود کاری است خطیر. کف (سطح) پا از قسمت های پیش ساخته شده تشکیل شده و به وسیله ی کابل های متصل و ثابت تعادل برقرار گردیده و امکان رفت و آمد در یک جاده ی چهاربانده را فراهم کرده است و بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که تکنولوژی ساخت سکوهای بلند نفتی در دریای شمال از تکنولوژی پل خلیج کورینت اقتباس شده است. در عین حال پیش از اجرای اسن پل کف دریا لایروبی شده است تا امکان هرگونه عملیات مهندسی را تسهیل کندف ستون های فلزی نگه دارنده ی کابل ها، پیش ساخته هستند و توسط جرثقیل های عظیم ، زنجیرهایی با قدرت تحمل 675 تن داخل دریا نصب و اجرا گردیده اند. این جرثقیل ها پیش از این در عملیات اجرایی هفت پل مهم عبور و مرور دریایی انگلستان شرکت داشتند.
وزارت حمل و نقل انگلستان و مهندسان راه و ساختمان فرانسوی و 6 شرکت ساختمانی بزرگ یونانی تواماً سهم عمده ای در ساخت این پل عظیم داشته اند.
طبق پیش بینی های روزانه 7 هزار وسیله ی نقلیه از روی این پل عبور می کنند که در فصل توریستی و تابستانی بلند یونان به بیست هزار خودرو خواهد رسید.
در فنداسیون این پل مواد و محلول های خاصی به کار رفته که تغییر حالت و انعطاف لازم را بین هر ستون ایجاد می کند. بنابراین می توان ادعا کرد که این پل یکی از ایمن ترین پل های ضد زلزله است. در عین حال، ریو آنتی ریو تحمل وزن تانکر های 180 هزار تنی را هم دارد. همچنین توفان های دریایی حتی اگر 250 کیلو متر در ساعن سرعت داشته باشند، آسیبی به این پل نخواهند رساند.




 
 

درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت