پنجشنبه 08 فروردین 1403 ساعت: 12:52 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
برگزاری همایش محیط زیست با رویکرد HSE
يكشنبه 10 مرداد 1395
به نقل از واحد روابط عمومی سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران :در همایش ملی محیط زیست با رویکرد یکپارچه HSE که اخیرأ به اهتمام اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران برگزار گردید،ریاست سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران سخنرانی نمودند..
آقای موذن در این سخنرانی که مورد توجه حاضرین قرار گرفت، با انتقاد شدید از وضعیت موجود در حوزه محیط زیست ،سوء مدیریت و عدم نظارت و کنترل کافی توسط مسئولین ذیربط را موجب سوء استفاده افراد فرصت طلب عنوان نمود که در جهت منافع شخصی دست به تخریب سرمایه های ملی کشور زده و در این راستا آسیب های جدی به جنگل های کشور بخصوص گردنه حیران و نهار خوران گلستان و شالیزارهای شمال و مزارع و سواحل کشور وارد نموده اند..
ایشان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت ضرورت حفظ و صیانت از سلامت محیط زیست تاکید نمودند در چند دهه گذشته خسارات جبران ناپذیری به منابع طبیعی کشور وارد شده که اینک آثار آن در فروکش کردن منابع آبهای تحت الارضی و نشست زمین -کم آب شدن اکثر رودخانه ها و خشک شدن دریاچه ارومیه و بعضی تالابهای کشور و همچنین توسعه بیابانها و تخریب جنگلها مشاهده نمود..
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با اشاره به هشدار بعضی دانشمندان جهان تاکید نمود، با توجه به صنعتی شدن اکثر کشورهای جهان در سده اخیر و عدم توجه به کنترل تولید گازهای گلخانه ای که موجب آسیب دیدن لایه اوزون گردید ه اشاره نمود، شرایط زیست محیطی در جهان وارد مرحله بحرانی گردیده که آثار آن در گرم شدن کره زمین - آب شدن یخهای قطبی- وقوع طوفانهای مهیب و ویرانگر- جابجایی وضعیت آب و هوایی در اکثر کشورها و در صدر آن بحران کم آبی کشور اشاره نمود..
وی اشاره به تقلیل بارندگی در سالهای اخیر و وقوع پدیده خشکسالی و سوء مدیریت در حوزه مدیریت آب ، هشدار داد که در صورت عدم اتخاذ تدابیر لازم ، بزودی بحران کم آبی جدی شده و میتواند مشکلات اساسی به وجود بیاورد.
آقای موذن با اشاره به اینکه کشور ما در گذشته با تدبیر و بکارگیری فناوری حفر قنات و کاریزها موفق بوده تا آبهای زیر زمین را مدیریت نموده و به نحو صحیح استفاده نماید اعلام نمود، متاسفانه امروز حتی در مدیریت بهره برداری از آبهای روی زمین نیز مشکل داریم که این امر منشاء بروز بخشی از مشکلات می باشد.
رئیس سازمان با تاکید بر مراقبت از سه عنصر آب، هوا و خاک که نقش اساسی در بقای بشریت دارند به هموطنان عزیز توصیه نمود ند، عناصر اشاره شده از دیر باز توسط اجداد ما صیانت شده و تحویل ما گردیده است و لذا ما وظیفه داریم سهم خودمان را از آنها برداریم و سالم تحویل آیندگان و فرزندان خود بدهیم و باید توجه داشته باشیم با اضافه مصرف و حیف و میل و تخریب که امروزه به وجود آمده ، شرایطی را به وجود می آوریم که سلامت زندگی فرزندان خود را به خطر می اندازیم.




















منبع خبر: روابط عمومی سازمان



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت