جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 12:11 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
افتتاح ۱۶۰ هزار مسکن مهر در دهه فجر/۲۵۰ هزار واحد معطل خدمات زیربنایی
چهارشنبه 23 دي 1394
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از افتتاح ۱۶۰ هزار واحد مسکن همزمان با دهه فجر امسال خبر داد و گفت: کار ساخت ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر به پایان رسیده است اما به دلیل تامین نشدن خدمات زیربنایی نمی‌توانیم آنها را به متقاضیان تحویل دهیم.,
احمد اصغری مهرآبادی با اشاره به این‌که پیشرفت فیزیکی مسکن مهر استان تهران در شهرهای بالای 25 هزار نفر و زیر 25 هزار نفر له ترتیب 98 و 83 درصد است، تاکنون 81 هزار و 918 واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر و 17 هزار و 541 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر به متقاضیان تحویل داده شده است.
وی افزود: از واحدهای تکمیل شده در شهرهای بالای 25 هزار نفر4 هزار و 85 واحد فاقد انشعابات فاضلاب، 259 واحد فاقد برق و 232 واحد فاقد گاز بوده و همچنین در شهرهای زیر 25 هزار نفر 9 هزار و 814 واحد فاقد انشعابات آب، 25 هزار و 423 واحد فاقد فاضلاب، 11 هزار و 89 واحد فاقد برق و 11 هزار و 747 واحد فاقد گاز هستند.
وی با اشاره به افتتاح 160 هزار واحد مسکن مهر در کشور همزمان با دهه فجر یادآورد شد: از ابتدای امسال تاکنون 180 هزار واحد مسکن مهر افتتاح شده که با احتساب افتتاح این تعداد واحد در دهه فجر، از ابتدای طرح مسکن مهر یک میلیون و 720 هزار واحد افتتاح شده و تحویل متقاضیان می‌شود.
وی با بیان این‌که برنامه وزارت راه و شهرسازی اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 1395 است اظهار کرد: در استان تهران با احتساب دهه فجر 200 هزار مسکن مهر تحویل می‌شود و تحویل حدود 130 هزار واحد در استان تهران به سال آینده موکول خواهد شد.
قائم مقام وزیر راه با بیان این‌که در کشور نیز تکمیل حدود 380 هزار واحد به سال آینده موکول می‌شود، افزود: از این تعداد تقریبا 100 هزار واحد در طرح خود مالک و بافت‌های فرسوده است که دولت به این واحدها فقط تسهیلات بانکی پرداخت می‌کند و بدون هیچ گونه مشکلی روند اجرای این پروژه‌ها انجام می‌شود.
مهرآبادی افزود: آمار ارائه شده مربوط به ساخت واحدهای مسکن مهر است و تحویل واحدها منوط به تحویل خدمات زیربنایی خواهد بود. یعنی وزارت نیرو و وزارت نفت باید تلاش کنند آب، برق، شبکه فاضلاب و گاز را تامین کنند زیر بر اساس سیاست‌ وزارت راه و شهرسازی هیچ واحدی بدون تامین خدمات زیربنایی تحویل داده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: 250 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که کار ساخت‌ آن به پایان رسیده است اما به دلیل این‌که خدمات زیربنایی آن‌ها تامین نشده امکان تحویل آن‌ها وجود ندارد.
وی درباره تعداد واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید اطراف تهران که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: در پردیس ساخت بالغ بر 20 هزار واحد به پایان رسیده است اما از این تعداد تنها تامین آب پنج هزار واحد وعده داده شده است. در شهر جدید پرند نیز بالغ بر هشت هزار واحد افتتاح خواهد شد. در شهر جدید اندیشه نیز حدود سه هزار واحد به بهره‌برداری می‌رسد.
مهرآبادی درباره وضعیت پروژه‌های مسکن مهر تهران گفت: مجموعا در استان تهران تا به امروز 180 هزار واحد افتتاح شده است و 20 هزار واحد نیز در این ایام افتتاح می‌شود. سایر واحدها نیز عمدتا در مرحله نازک‌کاری هستند. این افتتاح‌ها عمدتا در فاز 11 پردیس صورت می‌گیرد اما در پروژه‌های مختلف پرند از جمله کیسون و هسا افتتاح خواهیم داشت.
وی با بیان این‌که 10 باب مدرسه در سال جاری در پرند افتتاح شد افزود: 10 باب مدرسه نیز به مناسبت دهه فجر افتتاح خواهد شد اما عدم تحویل یا تجهیز این مدارس از سوی آموزش و پرورش برای ما مشکلاتی را ایجاد کرده است. از 10 مدرسه‌ای که افتتاح شده هنوز پنج مدرسه تجهیز نشده است که به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی است.



منبع خبر: تسنیم



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت