پنجشنبه 08 فروردین 1403 ساعت: 7:28 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
املاک کلنگی بی‌مشتری ماندند/ نرخ خانه‌های کلنگی در تهران
سه شنبه 22 دي 1394
نرخ املاک کلنگی در دوران رکود به شدت کاهش یافته است و متقاضیان زیادی هم برای خرید این املاک وجود ندارد.
بیشترین تقاضای مسکن در کلان شهرها و به ویژه شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و اصفهان است، به همین دلیل گران ترین خانه ها را می توان در این شهرها پیدا کرد. از سوی دیگر تعداد زیادی از متقاضیان این شهرها به دلیل گرانی مسکن و تورم، توانایی خرید ندارند، بنابراین معضل مسکن در این شهرها نسبت به سایر شهرها بیشتر است.
اما می توان بیشترین مشکل مسکن را مختص به شهر تهران دانست به طوری که گرانی و تورم مسکن در این شهر نسبت به دیگر شهرها بیشتر است و سوداگری زمین موجب شده که متقاضیان زیادی توانایی مالی برای خرید واحدهای مسکونی را نداشته باشند و همیشه کمبود عرضه به نسبت تقاضا وجود داشته باشد.
به گفته کارشناسان، موضوع سوداگری زمین و فروش تراکم در شهر تهران یکی از عواملی بود که در سال‌های گذشته، قیمت مسکن را چند برابر کرد به طوری که زمینی که قابلیت ۲ طبقه واحد مسکونی را داشت، ناگهان مجوز ۵ طبقه دریافت کرد، بنابراین قیمت زمین هم به طور سرسام آوری افزایش یافت.
براین اساس، پس از توقف سوداگری مسکن و تورم، مسکن وارد رکود شد و روند صعودی قیمت زمین فروکش کرد. به همین دلیل در دوسال اخیر شاهد کاهش قیمت‌ در خانه‌های کلنگی هستیم که حتی در این شرایط هم مشتری زیادی برای خرید ندارند. در واقع رکود مسکن و کاهش قیمت‌ها موجب شده است که بسازبفروش‌ها به دنبال این بازار نباشند و قیمت ملک کلنگی به شدت کاهش یابد، به همین دلیل الان تقاضای کمتری را در بازار مسکن کلنگی شاهد هستیم.
نرخ املاک کلنگی بستگی به عوامل زیادی دارد که از جمله می توان به عرض زمین، تراکم‌های مجاز، دریافت مجوز از سوی مالک و شرایط ملک اشاره کرد و نقش زیادی را در تعیین قیمت نهایی ایفا می‌کند، ضمن آنکه در برخی مناطق شهر تهران مانند مناطق شمالی که زمین کمتر است، به طبع قیمت‌ها هم بطور سرسام آوری بالا است.

نرخ املاک کلنگی در برخی مناطق شهر تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، ملکی ۸۶ متری با بر ۵ متر در وحیدیه متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و در تهرانپارس ملکی ۴ طبقه و ۵۰ متری با سند قولنامه‌ای به‌صورت یکجا ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
در خیابان نبرد پاسدار گمنام واحدی ۶۰ متری بدون اصلاحی ۱۹۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در اتوبان آهنگ میدان امام حسن، ملکی ۷۰ متری و دو بر ۱۰ و ۶ متر با جواز ۴ طبقه ۲۵۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.
همچنین ملکی ۷۸ متری در نارمک با ۱۲ متر مغازه ۷۸۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و در استاد معین خیابان هاشمی ملکی با مساحت ۱۰۰ مترمربع در دو طبقه جنوبی و بر ۶ با قابلیت تجمیع، ۳۱۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.
ملک دیگری در شهرک غرب سپهر گلرخ با مساحت ۲۰۰ مترمربع و بر ۹ متر شمالی، متری ۱۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در فرجام ملکی ۱۹۸ متری با زمین کلنگی و بر ۱۱ در ۱۸ هرمترمربع ۶ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
براین اساس ملکی ۱۶۱ متری در زعفرانیه، آصف با بر ۷ شمالی متری ۲۰ میلیون تومان فروخته می‌شود و در قیطریه - حکمت ملکی ۲۰۰ متری با عرض ۱۵ جنوبی و ۱۵۰ متربنا هرمترمربع ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.
در خیابان فاطمی گلها ملکی ۱۵۰ متری و جنوبی هم متری ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده و در سعادت آباد مطهری شمالی ملکی ۱۲۵ متری و دو نبش، متری۱۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد و از سوی فروشنده اعلام شده که این ملک قابل تهاتر تا ۸۰۰ میلیون تومان با ملک در همین منطقه است.



منبع خبر: مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت