چهارشنبه 04 اردیبهشت 1403 ساعت: 6:11 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
همه بانک‌ها باید تسهیلات ۸۰ میلیونی پرداخت کنند
دوشنبه 14 دي 1394
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی بر ضرورت پرداخت تسهیلات بلندمدت مسكن توسط نظام بانکی تاکید کرد و گفت: باید طرح‌های اعتباری برای مسکن دار شدن جوانان اجرایی شود.
حسین عبده‌تبریزی در خصوص بسته خروج از رکود اقتصادی، گفت: این بسته اقتصادی، راهکار و طرح کوتاه‌مدت است. امتیازاتی که در حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تا ۳ هزار میلیارد تومان برای رونق بازار خودرو داده شد، قطعا به اندازه حمایت از مسکن نبود و البته نباید فراموش کرد که در مسکن مهر، دولت قبل ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی به این بخش اختصاص داد.
عبده تبریزی، کمبود تقاضا در اقتصاد را یکی از دو پایه‌ اصلی بحران و رکود جاری عنوان کرد و گفت: برای اولین بار در اقتصاد کشور با کمبود تقاضا مواجه شدیم. به عبارتی، اگر تاکنون به مردم برای پس‌انداز توصیه می‌شد، امروز به دلیل کمبود تقاضا، دولت باید با اتخاذ سیاست‌هایی تقاضای بازار را تحریک کند.
وی با اشاره به دلایل کاهش تقاضا در اقتصاد ایران، گفت: از سال ۱۳۸۶ تا امروز به طور متناوب سرانه‌ درآمد خانوار روند کاهشی داشته، ضمن اینکه ضریب تکفل در ایران بسیار بالا است. به عبارتی، هر یک نفر شاغل از ۳.۷ نفر حمایت می‌کند در حالی که متوسط این رقم در دنیا حدود ۲.۶ نفر است؛ یعنی در ایران اگر یک فرد شاغل بیكار شود ۳.۷ نفر بدون منابع برای زندگی می‌مانند. این شاخص‌ها نشان می‌دهد تعداد کسانیکه در یک خانوار برای حمایت سایر اعضای خانواده کار می‌کنند، بسیار محدود است و این امر منجر شده تا درآمد خانوار صدمه ببیند.
مشاور وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بودجه خانوار از سال ۱۳۸۶ به طور مداوم روند نزولی داشته و درآمد سرانه نیز کاهش یافته است، افزود: اما دولت یازدهم پدیده کاهش تقاضا را شناسایی و راهکارهای کوتاه‌مدت برای افزایش تقاضا در اقتصاد کشور پیش‌بینی کرد تا با پرداخت اعتبارات مصرفی سمت تقاضا را در بازار تقویت کند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش به راهکارهای تقویب قدرت خرید متقاضیان مسکن اشاره کرد و گفت: مسکن از مهمترین کالاهای بادوام است که می‌توان به صورت اقساط در اختیار مردم قرار گیرد تا در طول زمان، مصرف و مبلغ آن پرداخت شود چراکه مسکن از محل پس‌انداز گذشته و آینده‌ مردم باید خریداری شود. یک جوان ۲۵ساله قطعاً پس‌انداز كافی از گذشته ندارد پس باید از درآمدهای آینده وی مسکن خریداری شود در همین راستا باید طرح‌های اعتباری را اجرایی کنیم.
مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مدیریت و تامین مالی، شاخص دسترسی به مسکن را به دلیل کاهش توان خرید نزولی عنوان کرد و افزود: برای تقویت قدرت خرید مسکن، شکل دادن به بازار رهن و تقویت خرید اقساطی مسکن بسیار مهم است.
عبده‌تبریزی گفت: تمام تلاش وزیر راه و شهرسازی این بوده که مردم با دریافت تسهیلات بیشتر، قدرت خرید خود را افزایش دهند که در همین زمینه طرح صندوق پس‌انداز مسکن یکم (تسهیلات ۸۰، ۶۰ و ۴۰ میلیون تومان) از سال گذشته راه‌اندازی شد که می‌تواند به افزایش قدرت خرید طبقات متوسط کمک کند.
وی با تاکید بر اینکه باید به مرحله‌ای برسیم که تسهیلات صندوق پس انداز یکم توسط تمام بانک‌ها قابل پرداخت باشد گفت: در حال حاضر نظام بانکی کشور از پرداخت تسهیلات بلندمدت مسكن ناتوان است، چراکه با تورم دو رقمی، امکان پرداخت تسهیلات بلندمدت وجود نداشت. امیدواریم در آینده با تداوم کاهش نرخ تورم بتوانیم بازار رهن یعنی بازار وام‌های بلندمدت خرید مسکن، قدرتمندی در ایران داشته باشیم.



منبع خبر: مهر



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت