جمعه 09 فروردین 1403 ساعت: 1:47 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
اختصاص ۲۰۰۰ میلیارد ریال برای حمایت از مسکن مهر
شنبه 28 آذر 1394
هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷، مبلغ ۲۰۰۰ میلیارد ریال در اعتبارات سال ۹۴ برای حمایت از مسکن مهر تصویب کرد.
هیأت وزیران در جلسه ۱۳۹۴/۹/۱۸ به پیشنهاد مورخ ۱۳۹۴/۵/۱۷ وزارت راه و شهرسازی و به استناد ماده ۱۸ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن مصوب ۱۳۸۷ تصویب کرد که ۲۰۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات موضوع ردیف شماره ۸-۵۲۰۰۰۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور با عنوان تخفیف عوارض پروانه، حمایت‌های مالی، تراکم و ایجاد تأسیسات عمومی مسکن مهر اختصاص یابد.
این اعتبار در دو ردیف هزینه خواهد شد که ردیف نخست شامل تخفیف عوارض پروانه تراکم ساخت، مکان یابی و طراحی وخدمات مهندسی، بیمه کیفیت، حمایت‌های مالی، آماده سازی و تأمین خدمات روبنایی و زیربنایی، مساجد، ترویج مقررات ملی ساختمان و نظارت عالیه بر ساخت و سازهای مسکن مهر است.
در این ردیف هدف کمی ۲۲۰ هزار واحد مسکونی با سرانه هر واحد ۸ میلیون ریال تعیین شده است که در اعتبارات سال ۱۳۹۴ به ۱۷۵۷ میلیارد ریال می‌رسد.
این ردیف در راستای تحقق اهداف ماده ۱۶ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن و همچنین تا ۲۰ درصد هزینه‌های مربوط به احداث مساجد هر یک به میانگین ۳۰۰ متر مربع در نظر گرفته شده است و همچنین در راستای تحقق اهداف ماده ۴۸ آیین‌نامه اجرایی قانون یاد شده و ماده ۳۵ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان منظور شده است.
براساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، ردیف دوم این مصوبه شامل خدمات بهره‌وری و ارزیابی عملکرد ستاد تأمین مسکن با اعتبار ۲۴۳ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ است که این ردیف بر اساس ضوابط مورد تأیید وزیر راه و شهرسازی برای عملکرد حوزه ستادی و ادارات کل وزارت راه وشهرسازی در سال ۱۳۹۴ اعمال می‌شود.
سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به وزارت راه وشهرسازی از محل منابع خود و به نسبت میزان مشارکتشان در مسکن مهر با نظر وزیر راه و شهرسازی مجاز به پرداخت هستند.

منبع خبر: ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت