جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 7:37 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
دولت فروش اقساطی مسکن را تضمین کند
شنبه 30 آبان 1394
کارشناس اقتصاد مسکن با تاکید بر این‌که دولت باید برای خروج از رکود بازار، بازگشت اقساط فروش 3 تا 5 ساله واحدها را برای فروشنده تضمین کند، گفت: دولت باید از اجرای هرگونه سیاست تورمی در بازار مسکن خودداری کند.
فرهاد بیضایی اظهار کرد: بهترین راهکار و استراتژی برای دولت در اقتصاد ثبات قیمتی در حوزه مسکن است، در سال 85 شاخص دسترسی دهک اول به مسکن بر اساس آمار بانک مرکزی بالای 40 سال بود این در جالی است که طی سال‌های اخیر این شاخص مطابق با آمار مرکز آمار ایران به 24 سال رسیده است.
وی با تاکید بر این‌که شاخص دسترسی به مسکن در حال بهبود است، افزود: دولت باید در وضعیت کنونی برای مصرف‌کننده واقعی مسکن برنامه ریزی کرده و آنرا صاحبخانه کند، چراکه در شرایط ثبات اقتصادی به سر می‌بریم.
وی با بیان این‌که اگر دولت عزم جدی برای حمایت از معیشت خانوار داشته باشد باید ثبات قیمت‌ را جدی بگیرد، گفت: دولت باید از اجرای هرگونه سیاست تورمی در بازار مسکن خودداری کند، این بزرگترین کمکی است که می‌تواند برای این حوزه انجام دهد.
کارشناس اقتصاد مسکن در ادامه با بیان این‌که مشکل بخش مسکن عدم گردش نقدینگی است، افزود: این مسئله باعث می‌شود واحدهای نوساز به کُندی فروش برود و برای حل این مشکل تضمین خرید از سوی دولت برای فروش اقساطی است.
بیضایی تصریح کرد: بانک مسکن باید برنامه نقد شدن خرید تضمینی (به جای وام) واحد مسکونی را برای فروشنده در دستور کار قرار دهند، مثلا در یک بازه 3 تا 5 ساله واحد مسکونی را به صورت اقساط بفروشد که در این صورت علاوه بر این‌که برای فروشنده نقدینگی ایجاد می‌شود موجب گردش نقدینگی در بازار مسکن و خروج آن از رکود می‌شود.



منبع خبر: تسنیم



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت