جمعه 31 فروردین 1403 ساعت: 7:04 AM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
معاون وزیر: بافت‌های فرسوده سالی 7 درصد نوسازی می‌شوند
يكشنبه 10 آبان 1394
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: در صورت تحقق مصوبه دولت پیش‌بینی می‌کنیم که در برنامه ششم توسعه سالانه 7 درصد از بافت‌های فرسوده از طریق سه گانه تسهیلات، کمک به توسعه از طریق دستگاه‌های دولتی و ارتقای زیرساخت‌ها با شهرداری‌ها نوسازی شود.
محمد سعید ایزدی اظهار کرد: از آن جا که در دو سال گذشته تخصیص‌های بانک‌ها کمتر از 10 درصد بوده، روند نوسازی بافت‌های فرسوده کند شده است. اگرچه در تهران بین 20 تا 25 درصد از بافت‌های فرسوده نوسازی شده ولی متوسط کشور، پایین و حدود 10 تا 12 درصد است که امیدواریم با تخصیص به موقع تسهیلات و کمک‌هایی که به شهرداری‌ها برای ارتقای زیرساخت می‌کنیم این ارقام افزایش یابد.
وی با اشاره به اختصاص تسهیلات به بافت‌های فرسوده در بسته خروج از رکود گفت: مبلغ دو هزار میلیارد ریال به بخش بافت‌های فرسوده اختصاص یافته که این درواقع بخشی از تسهیلات مصوبه مهرماه سال گذشته دولت است.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری خاطرنشان کرد: طبق آن مصوبه قرار بود سالیانه 300 هزار تسهیلات نوسازی به متقاضیان اختصاص یابد و دولت قبول کرده بود 9 درصد سود 21 درصدی وام‌ها را به صورت یارانه اختصاص دهد.
وی تخصیص دو هزار میلیارد ریال به بافت‌های فرسوده را اولین اختصاص دولت به 55 هزار واحد عنوان و تاکید کرد: سال 1393 بانک‌ها به 50 هزار واحد تسهیلات دادند که با اختصاص 55 هزار تسهیلات فعلی این رقم در مجموع به حدود 110 هزار واحد از 300 هزار واحد می‌رسد.
ایزدی با اشاره به دو سال گذشته که تسهیلات بافت‌های فرسوده قطع شده بود گفت: تحقق تسهیلات 110 هزار واحد برای رونق بخشی به مسکن به خصوص بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده خیلی خوب است ولی ما امیدواریم که این رقم تا پایان سال به حداقل 50 درصد از 300 هزار واحد برسد و با بهتر شدن وضعیت منابع هرساله افزایش پیدا کند.



منبع خبر: ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت