شنبه 01 اردیبهشت 1403 ساعت: 5:51 PM Tehran Construction Technician Organization (TCTO)
صفحه اصلی
صفحه نخست دربـاره سازمان
امور اعضاء
آموزش حرفه‌اي
نشريات تخصصي
آرشيو اخبار
همايش‌ها و نمايشگاه‌ها
نظرات و پيشنهادات
ارتباط با ما

 عناوين مرتبط   تازه‌ها و اخبار
 آرشيو اخبار
 دوربين كاردان
 آرشيو دوربين كاردان
 ارسال عکس برای دوربین کاردان
 چه خبر از سازمان؟
 گزارش تصويري
 دست نوشته‌های ریاست سازمان
 فیلم‌های ویدیویی سازمان
دوربين كاردان

نظرسنجي

تازه‌ها و اخبار
روس‌ها مشتری جدید طرح‌های عمرانی ایران
يكشنبه 3 آبان 1394
در شرایطی که بخش قابل توجهی از طرح‌های عمرانی بزرگ ایران در تیررس توجه کشورهای اروپای غربی قرار دارد، سفر اخیر وزیر انرژی روسیه به ایران نام این کشور در فهرست سرمایه گذارانی قرار گرفته که در روزهای پس از برجام روی بازار اقتصادی ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کنند.
نوواک وزیر انرژی روسیه هفته گذشته به ایران آمد تا به عنوان نماینده کشورش بخشی از توافقات اقتصادی صورت گرفته بین روسای جمهور دو کشور را پیگیری کند. توافقاتی که بخش قابل توجهی از آن به برنامه‌های عمرانی مشترک دو کشور مربوط می‌شود.
هرچند در سال‌های گذشته با وجود تحریم‌های اقتصادی علیه ایران همکاری با روس های به طور کامل قطع نشد اما دشوار شدن ارتباط اقتصادی با داخل ایران و وارد کردن ارزهای خارجی با کشور عملا سرنوشت سرمایه گذاران روس را نیز شبیه به دیگر کشورهای اروپایی رقم زد.
با گذشت سال‌های تحریم حالا روس‌ها نیز مانند دیگر کشورهای اروپایی بار دیگر عزم ورود به بازار ایران کرده اند و شاید در این بین با توجه به نزدیکی سیاسی کشورشان به ایران شانس بیشتری نیز برای ورود به برنامه‌های اقتصادی ایران داشته باشند.
با وجود این اوضاع نسبتا مطلوب صحبت‌های مطرح شده از سوی وزیر انرژی روسیه در ایران نشان از آن دارد که این کشور برای ورود به عرصه اقتصادی کشور برنامه‌هایی ویژه تدارک داده و با دست پر به ایران خواهد آمد. جدای از اعلام آمادگی مسکو برای استارت برقی سازی سه خط ریلی گرمسار-اینچه برون٬ بافق-بندرعباس و تبریز-تهران، صحبت از استفاده از ابزارهای مختلف تامین مالی نیز در دستور کار بوده و به نظر طرح‌های روسیه بسیار بلندمدت نشان می‌دهد.
ورود ایران به همکاری‌های بانکی با روسیه، یکی از این طرح‌هاست. نوواک در این زمینه گفته "یک پیشنهاد آن است که بانک مشترک ایران و روسیه برای تأمین مالی پروژه‌ها تأسیس شود. همچنین پیشنهاد داریم دولت جمهوری اسلامی ایران به عضویت بانک توسعه آسیا درآید و در این بانک سرمایه‌گذاری کند سرمایه بانک توسعه آسیا کافی است اما اگر ایران عضو این بانک شود می‌تواند از اعتبارات آن استفاه کند."
صحبت از تاسیس بانک مشترک بین دو کشور هرچند نیاز به پیگیری‌هایی طولانی مدت دارد اما در نوع خود اشتراک راهبرد بین برنامه‌های اقتصادی دو کشور در سال‌های آینده را تضمین می‌کند. هر چند هنوز مقامات ایرانی نسبت به این پیشنهاد واکنشی رسمی نداشته‌اند اما اعلام آمادگی روس‌ها برای آغاز به کار برقی سازی راه آهن گرمسار به اینچه برون نشان می‌دهد طرح‌های عمرانی ایران پس مشتریانی از غرب اروپا حالا یک سرمایه گذاری جدی از شرق این قاره را نیز در خود خواهد دید.



منبع خبر: ایسنا



درباره سازمان   |   امور اعضاء   |   آموزش حرفه‌اي   |   نشریات تخصصی   |   آرشیو اخبار   |   همایش‌ها و نمایشگاه‌ها   |   نظرات و پيشنهادها   |   ارتباط با ما   |   صفحه اصلي
کلیه حقوق این سایت متعلق به سازمان نظام كارداني ساختمان استان تهران است. (١٣٩٧-١٣٨٨)
آخرین تاریخ به روز رسانی سایت: 22/03/1402
طراحی و پشتيباني سایت: گروه مهندسی افرا سافت